וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת אינטרנט רוסית רכשה 2% ממניות אתר הרשתות החברתיות פייסבוק לפי שווי של 10 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

26.5.2009 / 20:10

ב-2007 רכשה ענקית התוכנה האמריקאית מיקרוסופט 1.6% ממניות פייסבוק לפי שווי של 15 מיליארד דולר



אתר הרשתות החברתיות פייסבוק הודיע היום כי חברת האינטרנט הרוסית דיג'יטל סקיי טכנולוג'יס רכשה נתח של 1.96% ממניות החברה תמורת 200 מיליון דולר - עסקה המשקפת לאתר הפופולרי שווי של 10 מיליארד דולר.



בנוסף למניות הבכורה שרכשה, מתכננת דיג'יטל סקיי לרכוש מניות רגילות של פייסבוק בהיקף של לפחות 100 מיליון דולר מבעלי מניות קיימים. דיג'יטל סקיי לא תזכה לייצוג בדירקטוריון פייסבוק, מסרה החברה.



דיג'יטל סקיי, אשר בבעלותה נתח באתר המיילים הרוסי הפופולרי Mail.ru, הועדפה על פני חברות נוספות שניהלו מגעים עם פייסבוק, אמר מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג. "דיג'יטל סקיי הועדפה הודות לפרספקטיווה הגלובלית שהיא מביאה עמה - כמו גם הצמיחה המרשימה וההישגים הפיננסים של השקעותיה באינטרנט", אמר צוקרברג.



בשנת 2007, השקיעה ענקית התוכנה מיקרוסופט 240 מיליון דולר בפייסבוק בתמורה לנתח של 1.6% בחברה - עסקה ששיקפה לפייסבוק שווי של 15 מיליארד דולר. מספר המשתמשים הפעילים בפייסבוק עולה על 200 מיליון - כפליים ממספרם בחודש אוגוסט 2008.



ביום שישי, דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל" על העסקה המתבשלת בין פייסבוק לדיג'יטל סקיי. בכנס שנערך בשבוע שעבר, אמר מנכ"ל פייסבוק, מרק צוקרברג, כי החברה פתוחה להשקעות. "אם תהיה השקעה בתנאים טובים, נשקול אותה, ולו רק כדי שיהיה לנו יותר מימון אם נרצה לעשות משהו בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully