וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר ממשיך להכות בסימטרון: ההכנסות צנחו ב-22% ל-7.8 מיליון דולר

שמואל שוסטר

26.5.2009 / 20:16

ההפסד הנקי גדל לחצי מיליון דולר; דני הרן: "אנו עדים להחלשות משמעותית בכל השווקים בהם אנו פועלים"



המשבר ממשיך לפגוע בסימטרון. יצרנית התוכנות לתעשיית התבניות והחריטה ממשיכה להציג ירידה בהכנסותיה, שהסתכמו ברבעון הראשון של 2009 בשורה העליונה רשמה החברה ירידה של 22% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-7.8 מיליון דולר. זאת, בהשוואה להכנסות של 10 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.



הצניחה בהכנסות הביאה לירידה דומה גם ברווח הגולמי שנפל מ-8 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2008 ל-6.3 מיליון דולר בלבד ברבעון הנוכחי. בשורה התחתונה סיכמה החברה את הרבעון עם הפסד נקי 563 אלף דולר, או 6 סנט למניה. זאת, בהשוואה להפסד נקי של 298 אלף דולר, או 3 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד



עם פרסום הדו"חות אמר דני הרן, מנכ"ל ונשיא סימטרון כי "מאחר והמוצרים שלנו פונים לשווקים שהושפעו מהשפל הכלכלי הנוכחי, ברבעון הראשון של שנת 2009 התמודדנו, בהתאם לציפיות שלנו, בפני אתגרים רבים. אנו עדים להחלשות משמעותית בכל השווקים בהם אנו פועלים, במיוחד בכל הקשור לסגירת עסקאות. לקוחות נוטים לדחות החלטות רכישה עד למועד בו ירגישו יותר בטחון בנוגע לעסקים שלהם, עם זאת, הכנסות סימטרון מחוזי השירות והתחזוקה ממשיכות להחזיק מעמד, ואנו מרוצים שלמרות שההכנסות ירדו משמעותית בהשוואה לרבעון הראשון של השנה שעברה, ההשפעה על השורה התחתונה היא פחות משמעותית, בזכות הצעדים בהם נקטנו לבקרה תקציבית ולשימור המקורות הכספיים".



"היות ואין ביכולתנו לחזות את מועד התאוששות השווקים, נמשיך לעקוב מקרוב אחר רמת ההוצאות שלנו. במקביל, אנו ממשיכים להשקיע בפיתוח המוצרים ובשיווקם, פעילויות שאנו מאמינים כי הן חיוניות להרחבת נתח השוק, במיוחד בתקופות של משבר כלכלי".



סימטרון פועלת בגבעת שמואל ומחזיקי המניות הגדולים בה הם DBSI וביל גיבס. מנכ"ל החברה הוא דני הרן. החברה מתמחה בפתרונות תוכנה לתכנון ייצור של תבניות באמצעות מחשב. עם פרסום הדו"חות מאבדת מניית החברה כ-3.5% מערכה והיא נסחרת במחיר של 84 סנט, המשקף לחברה שווי של 6.6 מיליון דולר. מתחילת השנה הוסיפה מניית סימטרון כ-17% לערכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully