וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה באוניברסיטת תל אביב בשל החלטת משרד האוצר לקצץ בשכר העובדים

חיים ביאור

26.5.2009 / 20:59

הממונה על השכר באוצר החליט על קיצוץ ברכיבי שכר בהם - תוספת התייעלות ותוספת מאמץ



ההסתדרות נענתה לפניית ועד העובדים המינהליים באוניברסיטת תל אביב בראשות אבלין מילוא, והכריזה על סכסוך עבודה באוניברסיטה. משמעות ההכרזה על סכסוך העבודה היא שבתום 14 ימי צינון הקבועים בחוק, 1,500 העובדים יהיו רשאים לפתוח בשביתה או בעיצומים.



סכסוך העבודה אינו מופנה נגד הנהלת האוניברסיטה, אלא למעשה נגד הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, אילן לוין, שהחליט לקצץ ובמקרים מסויימים אף לבטל רכיבי שכר שונים המשולמים כיום לעובדי האוניברסיטה (כמו תוספת התייעלות ותוספת מאמץ). הממונה גם דורש מהעובדים שישיבו לקופת המדינה כספים ששולמו להם ביתר, ביהקף של עשרות אלפי שקלים בממוצע לעובד, ולעבור לשבוע עבודה בן 184 שעות, במקום 173 שעות ללא תוספת שכר.



לטענת מזכיר הסתדרות הפקידים בתל-אביב, עמיר שפטל, המשמעות של הקיצוץ והביטול של תוספת השכר מהעובדים המינהליים היא הפחתת שכרם בכ-25% בממוצע לעובד, וזאת עוד לפני מילוי הדרישה כי ישיבו כספים. "מדובר במרכיבי שכר המשולמים לעובדים מתחילת שנות ה-80', והעובדים לא יסכימו לוותר עליהם או שיבוצע בהם קיצוץ", אמר שפטל.



לא מכבר אישרה ההסתדרות גם את בקשתם של העובדים המינהליים באוניברסיטת בר-אילן להכריז על סכסוך עבודה, ובקרוב תידון גם בקשתם של עובדי הטכניון להכרזה על סכסוך. ההסתדרות הכריזה על סכסוכי עבודה גם בארבע רשויות מקומיות : עיריית לוד, עקב סגירת מחלקות בעירייה ללא תיאום עם נציגות העובדים; עיריית טייבה - בשל אי העברת כספים לקופות החיסכון של העובדים; עיריית קריית ביאליק – בשל שינויים מבניים ללא הסכמת העובדים; והמועצה המקומיות מג'אר – בשל פיגור בתשלום המשכורות לעובדים ואי העברת כספים לקופות החיסכון שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully