וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל GE, ג'פרי אימלט: "גם לאחר סיום המיתון העולמי יהיה קשה להגיע צמיחה"

סוכנויות הידיעות

26.5.2009 / 21:06

צפויה האטה בשיעורי הצמיחה של הכלכלה העולמית מאחר שמנוע הצמיחה העיקרי - הצרכן האמריקאי - נאלץ לחסוך



מנכ"ל ג’נרל אלקטריק, ג'פרי אימלט, אמר היום כי קונצרן התעשייה האמריקאי יתקשה יותר לרשום צמיחה בשנים הקרובות, על רקע הערכתו כי עשויה להירשם האטה בשיעור הצמיחה של הכלכלה העולמית לאחר יציאתה מהמיתון.



בנאום בטוקיו שביפאן ציין אימלט, כי בכוונתו להעתיק יותר ממשאביה של GE לסין ולשווקים מתעוררים אחרים, אשר צפויים למלא תפקיד מרכזי יותר בקידום הצמיחה הגלובלית, לנוכח ההאטה בצריכה הפרטית בארה"ב. "המנוע הצמיחה הבסיסי של העולם במשך זמן רב - אולי 25 שנים - היה הצרכנים בארה"ב", אמר אימלט. "הצרכנים בארה"ב סוף סוף ייאלצו לחסוך", הוסיף.



הכלכלה העולמית צפויה לרשום שיעורי צמיחה נמוכים יותר לאחר סיום המיתון, ובכך להקשות על GE - היצרנית הגדולה בעולם של מנועי סילון, טורבינות לתחנות כוח, ציוד הדמיה רפואי וקטרי רכבת - להרחיב את עסקיה, אמר אימלט.



"בשעה שצרכנים ברחבי העולם מאמצים מדיניות הוצאות זהירה יותר, אנו מעריכים כי הצמיחה הכלכלית הכוללת - לא רק לתקופה של שנה-שנתיים אלא אפילו לאחר סיום המיתון - עשויה להיות נמוכה יותר", ציין אימלט.



GE, אשר נוסדה לפני 117 שנים, ואשר על שלל עסקיה נמנית גם רשת הטלוויזיה NBC, הודיעה בחודש אוקטובר - לאחר החרפת המשבר הכלכלי וסדרת הקריסות וההלאמות במגזר הפיננסי האמריקאי - על גיוס 12 מיליארד דולר בהנפקת מניות. כמו כן הודיעה על מכירת מניות בסך 3 מיליארד דולר למשקיע וורן באפט.



לקראת סוף חודש פברואר, הודיעה GE - אשר מנייתה היא היחידה שנמנתה על המניות המקוריות שהרכיבו את מדד המניות דאו ג'ונס, ועודנה נמנית עליהן - על הורדת הדיווידנד השנתי למשקיעים, לראשונה מאז 1940 לפחות. GE החלה לחלק דיווידנדים למשקיעים בשנת 1899.



בחודש מארס, איבדה GE את דירוג האשראי המושלם שלה - AAA - לראשונה מאז שנת 1956, לאחר שחברת דירוג האשראי, סטנדרד אנד פור'ס, הורידה את דירוג החוב של החברה ושל זרוע הפיננסים שלה, GE קפיטל, בדרגה אחת - לדרגת AA פלוס. בהורדת הדירוג ציינה סטנדרד, כי הגורם המרכזי להורדת הדירוג הוא חשש לחוסנה של GE קפיטל.



בחודש שעבר, דיווחה GE על ירידה של 35% ברווחיה ברבעון הראשון של השנה, בשל החרפת המיתון הכלכלי בארה"ב ובעולם. החברה רשמה רווח נקי של 2.9 מיליארד דולר, או 26 סנט למניה, לעומת 4.47 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. עם זאת, הרווח למניה היה גבוה מתחזיות האנליסטים ל-22 סנט.



הכנסותיה של GE, המייצרת מגוון מוצרים החל בנורות, דרך מנועים ועד ציוד רפואי מתקדם, ומספקת שירותי פיננסים וייעוץ, ירדו ב-9% ל-38.4 מיליארד דולר, חצי מיליארד דולר פחות מתחזיות האנליסטים. חטיבת הפיננסים GE קפיטל רשמה רווח של 1.1 מיליארד דולר ברבעון, ולדברי החברה, צפויה להיות רווחית בסיכום 2009. אולם הרווח היה קטן ב-58% מהרווח בתקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully