וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל מוטורס תעניק 17.5% ממניותיה לעובדים בתמורה לחובותיה לתוכנית ביטוח רפואי של עובדים

סוכנויות הידיעות

26.5.2009 / 21:47

כך לפי דיווח "וול סטריט ג'ורנל"; ההסכם נועד להקל על החברה להגיע להסדר עם הנושים



ג’נרל מוטורס, יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב הנמצאת במרוץ נגד הזמן בניסיון לחמוק מפשיטת רגל, הגיעה להסכם עם איגוד עובדי הרכב UAW בארה"ב במסגרתו תעניק 17.5% ממניותיה בתמורה לכספים שהתחייבה להעביר לתוכנית ביטוח הבריאות של גימלאי החברה (VEBA). כך לפי מסמכים שהגיעו לידי העיתון "וול סטריט ג'ורנל".



במסגרת ההסכם, אשר יועלה להצבעה בקרב חברי UAW בימים הקרובים, תעביר GM נכסים בסך 10 מיליארד דולר לקרן של UAW. כמו כן, תקבל UAW ניירות ערך חדשים של GM בסך 2.5 מיליון דולר, לפירעון במזומן בשלושה תשלומים בשנים 2013, 2015 ו-2017.



היקף הכספים שהתחייבה GM להעביר ל-UAW מסתכם ב-20 מיליארד דולר, אולם בעקבות דרישת משרד האוצר האמריקאי, העובדים הסכימו לכך שענקית הרכב תפרע את מרבית החוב באמצעות מניות או ניירות ערך.



כמו כן, יקבל UAW מניות בכורה של GM - לאחר שזו תשלים את תהליך הארגון מחדש שלה - בסך 6.5 מיליארד דולר. מניות אלו מעניקות למחזיקים בהם דיווידנד שנתי של 9%, ועל כן תקבל תוכנית הביטוח הרפואי של גימלאי GM תשלום שנתי של 585 מיליון דולר כל עוד תמשיך להחזיק במניות אלו. מניות הבכורה הן בנוסף ל-17.5% מהמניות הרגילות של GM שהתחייבה החברה להעביר לידי תוכנית הביטוח הרפואי.



בעבר, הציע GM ל-UAW נתח של 39% ממניות החברה, וההסכם שהושג כעת עם איגודי העובדים יאפשר לחברה לחלק יותר ממניותיה לנושים. GM, אשר נוסדה לפני 100 שנה, קיבלה מהממשל הלוואות בסך 15.4 מיליארד דולר, והממשל העניק לחברה פסק זמן לגיבוש תוכנית ארגון מחדש - או לחילופין להיכנס להליכי פשיטת רגל - עד תחילת יוני.



קרייזלר, יצרנית המכוניות השלישית בגודלה בארה"ב, הגישה ב-30 באפריל בקשה להגנה מפני נושיה (צ'פטר 11) לאחר שמגעים שניהל הממשל האמריקאי עם נושיה לגבי מחיקת חלק מחובותיה נקלעו למבוי סתום. פשיטת הרגל של קרייזלר, אשר נוסדה בשנת 1925, היתה פשיטת הרגל החמישית בגודלה בתולדות ארה"ב.



פשיטת רגל של GM עתידה להותיר את חברת פורד בתור היחידה מבין שלוש יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב, שהצליחה להימנע מפשיטת רגל בעקבות המשבר הכלכלי העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully