וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדת הפיל בצפון ת"א תיהרס ותהפוך לפרויקט מגורים; הרווחים יחולקו בין בעלי המסעדה וחברת א.דורי

רז סמולסקי

26.5.2009 / 21:58

במקום המסעדה ייבנו שני בניינים - אחד בגובה של 11 קומות ואילו השני בגובה של 8 קומות



מסעדת הפיל הוותיקה בצפון תל אביב תיהרס, ובמקומה ייבנו בנייני מגורים, כך הוחלט היום על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז תל אביב. החלטת הוועדה התקבלה אחרי למעלה מ-40 שנה בהם המסעדה פועלת, ומצגיה לראווה את הפיל המיתולוגי שהעניק לצומת הרחובות משה סנה ובני אפרים בשכונת נאות אפקה ב', את השם צומת הפיל.



הוועדה המחוזית, בראשות גילה אורון, אישרה להפקיד את התוכנית המתירה להרוס את המסעדה, ולבנות במקומה שני בנייני מגורים: בניין אחד יתנשא לגובה של 11 קומות, ואילו השני יהיה בגובה של 8 קומות. בסך הכול הפרויקט יכלול בנייה של 74 יחידות דיור.



הבנייה תבוצע על ידי חברת א.דורי עבור בעלי הקרקע, משפחת אגסי, בעסקת קומבינציה. במסגרת העסקה, יחולקו הרווחים מן הפרויקט בין א.דורי והמשפחה. לפני 7 שנים הוגשה התוכנית במטרה לשנות את ייעוד הקרקע ממסעדה למגורים, ועתה החליטה הוועדה להפקיד אותה להתנגדויות.



מסעדת הפיל נמצאת על מגרש בשטח של 4.7 דונם השייך לבעלי המסעדה, עוזי וגליה אגסי, ולבני משפחה נוספים. אגסי הוא גם הבעלים של אבן חושן הוצאה לאור. המסעדה פועלת משנת 64', וספוגה בנוסטלגיה: במשך השנים פקדו אותה אנשי צבא מצהלה, בהם משה דיין ובכירים נוספים במשק, ובמשך השנים סרב אגסי לשנות את התפריט הישראלי שהוגש בה.



אגסי מסר ל-TheMarker כי הריסת המסעדה תהיה קשה, אך הוא עושה את זה בלב שקט והוא מקווה לפתוח מסעדה חדשה במתכונת שונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully