וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטחון הצרכנים בארה"ב הקפיץ את מחיר הנפט מעל ל-62 דולר לחבית; הזהב ירד לראשונה זה 5 ימים

נמרוד הלפרן

26.5.2009 / 22:40

הזהב נסגר ב-953.3 דולר לאונקייה; מחיר הנפט ירד במהלך המסחר מתחת ל-60 דולר לחבית, לראשונה מזה שבוע



מחיר הנפט הגולמי בניו יורק, אשר ירד בתחילת יום המסחר אל מתחת לרמה של 60 דולר לחבית לראשונה זה כמעט שבוע, נסגר לבסוף בעלייה, מעל לרמה של 62 דולר לחבית. זינוק חד מהצפוי בבטחון הצרכנים בארה"ב - צרכנית האנרגיה הגדולה בעולם - חיזק את ההערכות כי החלה התאוששות כלכלית, מה שהזניק את מחיר נהנפט.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביולי נסגרו במחיר של 62.37 דולר לחבית, עלייה של 1.1%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. במהלך המסחר כבר ירד מחירם לרמה של 59.53 דולר לחבית - הרמה הנמוכה ביותר מאז ה-19 במאי - על רקע הערכות כי שרי הנפט של אופ"ק, אשר יתכנסו מחרתיים כדי לדון בתפוקת המדינות החברות בארגון - לא יחליטו על קיצוץ נוסף בתפוקה. מחיר הנפט זינק בשבוע שעבר ביותר מ-8%, בעיקר בעקבות היחלשות הדולר, והינו גבוה כעת בכמעט 40% מרמתו בתחילת השנה.



עוד בשוק הסחורות: מחיר הזהב ירד לראשונה זה חמישה ימים, לאחר שהזינוק בבטחון הצרכנים בארה"ב צימצם את הביקוש מצד משקיעים למתכת היקרה כמקלט. החוזים על הזהב למסירה ביוני נסגרו בניו יורק במחיר של 953.3 דולר לאונקייה, ירידה של 0.6%, לאחר שבמהלך המסחר כבר נפל מחירם לרמה של 936.6 דולר לאונקייה. מחיר הזהב עלה בשבוע שעבר ב-3%.



מדד בטחון הצרכנים בארה"ב קפץ החודש לרמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר, לאחר שרשם את הזינוק החד ביותר מאז אפריל 2003, על רקע אופטימיות לגבי התאוששות שוק התעסוקה האמריקאי. כך מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד.



מדד בטחון הצרכנים של קונפרנס בורד נסק במאי לרמה של 54.9 נקודות לעומת מדד מתוקן של 40.8 באפריל - הזינוק הרביעי הכי חד ב-32 שנותיו של המדד. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה קלה של המדד לרמה של 42.6 נקודות, לעומת קריאה של 39.2 שעליה דווח במקור באפריל. מדד חודש מאי הוא הגבוה ביותר מאז חודש ספטמבר, אז היה המדד ברמה של 61.4 נקודות.



"לאחר שני חודשים של שיפור משמעותי, מדד בטחון הצרכנים נמצא כעת ברמתו הגבוהה ביותר זה שמונה חודשים", אמרה ראש מחלקת מחקר צרכני של קונפרנס בורד, לין פרנקו. "למרות שרמת בטחון הצרכנים עודנה נמוכה במונחים היסטוריים, ככל שמדובר בצרכנים, הרע ביותר כבר מאחורינו", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully