וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק מול היורו בראשונה זה 7 ימים בעקבות זינוק בבטחון הצרכנים בארה"ב

נמרוד הלפרן

26.5.2009 / 23:03

המטבע האמריקאי מוסיף 0.2% מול היורו ל-1.399 דולר; מתחזק מול הין ל-94.98 ין לדולר



ה עולה מול ה לראשונה זה שבעה ימים, ומתחזק מול חלק ניכר מהמטבעות המרכזיים בעולם, על רקע זינוק חד מהצפוי בבטחון הצרכנים בארה"ב. הדולר מתחזק ב-0.2% מול היורו לשער של 1.399 דולר ליורו; המטבע האמריקאי מתחזק בשיעור דומה גם מול הין היפאני לרמה של 94.98 ין לדולר. מול הפרנק השווייצי מוסיף הדולר 0.1% לרמה של 1.0842 פרנק לדולר; מול הליש"ט נחלש הדולר ב-0.2% לשער של 1.5934 דולר לליש"ט.







הדולר צנח בשבוע שעבר מול היורו לרמתו הנמוכה ביותר מאז ראשית ינואר, והשלים את הנפילה השבועית החדה ביותר מאז מארס, על רקע חששות מפגיעה בדירוג האשראי המושלם של ארה"ב - הכלכלה הגדולה בעולם - בעקבות תפיחת הגירעון בתקציב הממשל האמריקאי והמשבר הכלכלי. מול הין היפאני, נפל הדולר בשבוע שעבר לשפל של 9 שבועות.



ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם - פימקו, העריך ביום חמישי כי היחלשות הדולר נובעת מחששות בשווקים כי ארה"ב עלולה לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה - AAA. בתשובה לשאלה מה הסיבה לירידות בשווקים, אמר גרוס לסוכנות רויטרס כי המשקיעים חוששים כי ארה"ב "הולכת בדרכה של בריטניה - ועלולה לאבד את דירוג האשראי AAA, דבר שישפיע על כל הנכסים הפיננסים ועל הדולר".



חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס (S&P) הורידה ביום חמישי בראשונה מעולם את תחזית דירוג האשראי המושלם של בריטניה מ"יציב" ל"שלילי".



מדד בטחון הצרכנים בארה"ב קפץ החודש לרמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר לאחר שרשם את הזינוק החד ביותר מאז אפריל 2003, על רקע אופטימיות לגבי התאוששות שוק התעסוקה האמריקאי, מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד.



מדד בטחון הצרכנים של קונפרנס בורד נסק במאי לרמה של 54.9 נקודות לעומת מדד מתוקן של 40.8 באפריל - הזינוק הרביעי הכי חד ב-32 שנותיו של המדד. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה קלה של המדד לרמה של 42.6 נקודות, לעומת קריאה של 39.2 שעליה דווח במקור באפריל. מדד חודש מאי הוא הגבוה ביותר מאז חודש ספטמבר, אז היה המדד ברמה של 61.4 נקודות.



"לאחר שני חודשים של שיפור משמעותי, מדד בטחון הצרכנים נמצא כעת ברמתו הגבוהה ביותר זה שמונה חודשים", אמרה ראש מחלקת מחקר צרכני של קונפרנס בורד, לין פרנקו. "למרות שרמת בטחון הצרכנים עודנה נמוכה במונחים היסטוריים, ככל שמדובר בצרכנים, הרע ביותר כבר מאחורינו", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully