וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק UBS השווייצי לא יקטין את משכורות עובדיו על אף הביקורות והסיוע הממשלתי

סוכנויות הידיעות

27.5.2009 / 9:22

"אנו חייבים לשלם משכורות התואמות את השוק כדי להימנע מעריקה", כתב מנכ"ל הבנק במזכר שהושג ע"י בלומברג



בנק UBS השווייצי ישאיר את משכורות עובדיו בהתאם למשכורות הנהוגות בשוק, למרות הביקורות שספג לאחר שהעלה את משכורות חטיבת בנקאות ההשקעות ועל אף שקיבל סיוע ממשלתי, כך אמר מנכ"ל הבנק, אוסוולד גרובל, לעובדיו.



"אנחנו חייבים לשלם לעובדים שלנו משכורות התואמות את השוק", אמר גרובל במזכר פנימי של הבנק שהושג על ידי בלומברג, והוסיף: "אנחנו חייבים לדבוק בכך אפילו אם התנהגותנו תעורר ביקורות ו-ויכוח רגשני בנוגע למשכורות".



UBS הגדיל את המשכורות של הבנקאים הבכירים בחטיבת בנקאות ההשקעות בממוצע של 50% כדי למנוע עריקות מהבנק - כך אמרו אנשים המקורבים לבנק לבלומברג החודש. הבנק הוריד את הבונוסים ב-78% בינואר, לאחר שרשם את ההפסד הגדול ביותר בתולדות התאגידים בשווייץ ב-2008 ונאלץ לבש את עזרת הממשלה השווייצית.



"העלאת המשכורות יוצאת הדופן היתה נחוצה כדי לשמור על רווחיות העסק ולהבטיח את הצלחתנו", אמר גרובל, והוסיף: "בעקבות הקיצוצים המשמעותיים בבונוסים, אנחנו פיגרנו אחרי השוק בתחומים מסויימים, דבר אשר עלול היה להזיק לבנק בטווח הארוך".



כדי לשמור על הבנקאים הבכירים של הבנק, UBS הפרישה 900 מיליון פרנק שווייצי (831 מיליון דולר) לתשלומי בונוסים במהלך 3 השנים הקרובים, תחת תוכנית בונוסים שמטרתה לשמור על רווחיות לטווח הארוך. תשלומי הבונוסים תלויים בביצועי המחלקות ובכך ש-UBS לא תזדקק לסיוע ממשלתי נוסף.



גרובל בן ה-65 מונה למנכ"ל UBS לפני 3 חודשים. לשם תפקידו בבנק השווייצי הוא חזר מגמלאות. אחד הצעדים הראשונים שביצע היה קיצוץ של 7,500 משרות בבנק והחלפת מנהל חטיבת בנקאות ההשקעות.



"אני מאמין שעסקי הבנקאות יעברו שינויים מהותיים ולא רק יחוו תיקון חד", אמר גרובל במזכר לעובדי הבנק, והוסיף: "UBS נמצא כעת על המסלול הנכון, וכעת עלינו להתמקד בניתוח צורכי הלקוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully