וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוטרום מתחילה להרגיש את המיתון העולמי: הרווח התפעולי ירד ב-33% ל-35.2 מיליון דולר

יובל מעוז

27.5.2009 / 9:35

הרווח הנקי של יצרנית תמציות הטעם והריח ירד ל-5.6 מיליון דולר לעומת 9.7 מיליון דולר ברבעון המקביל



יצרנית תמציות הטעם והריח פרוטרום מתחילה לחוש בתוצאות המיתון העולמי בפעילותה. החברה, הפעילה בשווקים העולמיים רשמה ירידה במכירות בעקבות צמצום פעילות של לקוחותיה. בשורה התחתונה רשמה פרוטרום ירידה של 42.2% ברווח הנקי ל-5.6 מיליון דולר לעומת 9.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.



המכירות של פורטורם ירדו ב-19.3% ברבעון הראשון ל-98.4 מיליון דולר לעומת 122 מיליון דולר ברבעון המקביל. במונחים שקליים ירדו המכירות ב-5.5%. הירידה במכירות נבעה בין היתר בעקבות התחזקות הדולר ביחס למטבעות האירופאיים ולשקל - בהן מתבצעות מרבית מכירות פרוטרום. החברה מסבירה כי הירידה במכירות מורגשת בעקבות הירידה בפעילות העסקית בעולם, המשפיעה של הכלכלה בצפון אמריקה החל מהרבעון הרביעי בשנה שעברה, והחלה להיות מורגשת באירופה במהלך הרבעון הראשון. בנוסף, חלה מגמה משמעותית של צמצום מלאים בקרב לקוחותיה של פרוטרום בעולם.



החברה מציינת כי למרות הירידה במכירות, החברה מעריכה כי שמרה על נתח השוק שלה אצל לקוחותיה ומעריכה כי עם התייצבות השווקים הגלובליים, סיום תהליך הקטנת המלאים אצל לקוחותיה, התמתנות הטלטלה בשערי החליפין בעולם וחזרה הדרגתית לשיפור בצריכה, תחזור החברה לצמוח בשיעורים דומים לאלו שאפיינו את פעילותה בעבר.



הרווח הגולמי של פרוטרוום ירד ב-21.4% ל-35.2 מיליון דולר לעומת 44.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווחיות הגולמית ירדה ל-35.8% לעומת 36.7% ברבעון המקביל.



הרווח התפעולי של פרוטרום ירד ב-33.3% ל-10.2 מיליון דולר לעומת 15.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווחיות התפעולית ירדה ל-10.4% לעומת 12.6% ברבעון המקביל. החברה מסייגת את הירידה בכך שלמרות הירידה במכירות הצליחה לשמור על ירידה מתונה בעישור הרווחיות התעפולית בזכות הפעולות שהיא נוקטת להשגת התייעלות מירבית תוך שיפור כושר התחרות שלה.



החברה ייצרה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסך של 10.7 מיליון דולר לעומת תזרים שלילי של כ-6.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully