וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי יגביר את הרגולציה על המערכת הפיננסית

סוכנויות הידיעות

27.5.2009 / 9:51

היום צפויה הנציבות האירופית לפרסם את המלצותיה להקמת מספר גופים לזיהוי סיכונים במערכת הפיננסית



הנציבות האירופית צפויה לפרסם היום את המלצותיה להגברת הפיקוח על המערכת הפיננסית, אשר נועדה למנוע את הישנותם של הסיכונים שהובילו למשבר הפיננסי ביבשת.



על פי ההצעה, ימונו מספר גופים כלל אירופים חדשים שבידיהם תהיה הסמכות לפקח על המוסדות הפיננסיים הבינלאומיים הפועלים ביבשת. ההצעה מעוררת התנגדות בבריטניה, אשר טוענת שהיות שממשלותיהן של המדינות הן שמעניקות את הסיוע למוסדותיהן הפיננסים, לרגולטורים המקומיים צריכה להיות הזכות למילה האחרונה בנוגע אליהם.



הנציבות מבקשת ליצור מועצה אירופית, אשר תעקוב אחר יציבותם של המוסדות הפיננסים ותזהה סיכונים מערכתיים. המועצה תורכב מבכירים מן הבנקים המרכזיים באירופה ובראשה יעמוד יו"ר הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה. בנוסף, יוקם גוף על שיורכב מרגולטורים ממדינות גוש היורו, אשר בסמכותו יהיה פיקוח על הרגולטורים המקומיים ותיאום ביניהם. גוף זה ייצור מערכת חוקים ותקנים שיחייבו את כל המדינות.



בחודש שעבר המליצה הנציבות על הגברת הרגולציה על קרנות הגידור. לפי ההצעה, קרנות אלה וחברות השקעה פרטית יידרשו לדווח באופן סדיר על השקעותיהן העיקריות, על ביצועיהן ועל סיכונים. כמו כן, יידרשו לעמוד בתנאים מסוימים בתחום היקף ההון, ניהול סיכונים וחשבונאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully