וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: נתוני סקר ביטחון הצרכן עלו מעל התחזיות, והחזירו את הדולר להיחלש אל מול האירו והשטרלינג

TheMarker

27.5.2009 / 10:01

לפי האנליסטים, החשש האינפלציוני מגביר את הערכות שמחיר הזהב עשוי לעלות אף מעל הרמות של 1030.80 דולר לאונקיה



נתוני סקר ביטחון הצרכן עלו מעל תחזיות השווקים בארה"ב ותמכו בוול סטריט, והחזיר את הדולר להיחלש אל מול האירו והשטרלינג. הסנטימנט החיובי שדחף את הצמד אירו-דולר לשיא של כמעט 5 חודשים אל מול הדולר נמוג, ולכן הבנקים החלו לממש רווחים ולמכור את האירו אמש. הדולר נסחר סביב הרמות של 1.3935 אל מול האירו, סביב הרמות של 1.5935 אל מול השטרלינג וסביב הרמות של 94.50 אל מול הין.



הראלי של האירו-דולר דחף את הצמד לשיא של 1.4055, הרמה הגבוהה ביותר מאז חודש יוני השנה. המשקיעים והבנקים החלו לממש רווחים עם פרסום נתוני מאכזבים מגרמניה, כשהזמנות תעשייתיות חדשות רשמו ירידה לרמה שלילית של 0.8% והפילו את הזוג לשפל יומי של 1.3960. יחד עם זאת, מהלך המכירות נבלם לאחר פרסום נתונים מעודדים מארה"ב, כשסקר ביטחון הצרכן התעלה על הציפיות של 42 נקודות, והסתכם ברמה של 54.9 נקודות. התוצאה הייתה חזרה למכירות של הדולר בשל העליות בוול סטריט והצמד החל להחזיר את הפסדיו.



הסימנים לשיפור בצמיחה הכלכלית שמרו את הדולר תחת לחץ של מכירות במשך שבועות, אך הסנטימנט נמוג לאחר שהתגברו הדאגות כי דירוג האשראי המעולה של ארה"ב עשוי לרדת. חשש זה הביא לירידה בביקושים לאג"ח הממשלתיות לטווח קצר, בשווי של 40 מיליארד דולר שהנפיק האוצר האמריקאי.



היום מירב תשומת הלב תהיה לנתוני המכירות הכוללים של הבתים הקיימים בארה"ב. הערכות האנליסטים הן שתהיה עלייה בבמכירות לרמה של 4.65 מיליון עסקאות רכישה. נתון מעודד עשוי להגביר את התיאבון לסיכון בקרב המשקיעים, שמקטינים את אחזקותיהם בדולר שנלקחו כמפלט בטוח קודם לכן.



דולר-שקל: ביום שלישי נמסר בישראל כי משקיעים זרים יהיו פטורים ממס על רווחים בהשקעותיהם בקרנות המשקיעות במניות פרטיות, וזאת בכדי למשוך השקעות זרות למדינה. ההשקעות הזרות במשק המקומי ירדו משמעותית בשל המשבר הפיננסי הגלובלי. נזכיר כי כעת הזרים משלמים 15% למשקיעים פרטיים והמוסדיים משלמים כ-25% על רווחיהם. האינפלציה במשק ירדה ל-3.1% בקצב שנתי בחודש אפריל.



אבל, הערכות האנליסטים שהצמצום בלחצים האינפלציוניים יקטן בשל התחזית שהאכיפה הממשלתית לעלות את המס מ-15.5% לרמה של 16.5% והעלייה במיסים על הדלק, יעלו את התקציב ב-2009 ו-2010. הנתונים הללו וחולשתו של הדולר שומרים על כוחו של המטבע המקומי. הצמד דולר-שקל סגר את המסחר סביב הרמות של 3.96. רמת ההתנגדות המהותית הינה 4.0550 ורמת התמיכה הינה 3.93.



זהב: החוזה העתידי על הזהב איבד מערכו כ-0.5% ביום שלישי וממשיך לרדת גם הבוקר, הירידה בראלי של האירו אל מול הדולר הקטינה את הביקושים למתכת היקרה. יחד עם זאת, החשש האינפלציוני מגביר את הערכות כי מחירו של הזהב עשוי להעלות אף מעל הרמות של 1030.80 דולר לאונקיה, השיא שהיה במארס האחרון. רמת התמיכה המשמעותית עומדת על 940 דולר לאונקיה, וההתנגדות תעמוד על רמה של 962 דולר לאונקיה. החוזה העתידי נסחר סביב הרמות של 949.25 דולר לאונקיה.



נפט: החוזה עתידי על הנפט סגר בעלייה של 2.45% ביום שלישי, וכבר הבוקר החל להפסיד את הרווחים אשר צבר בשל מימוש הרווחים. ביטחון הצרכן המעודד בארה"ב נתן אופטימיות למשקיעים להחזיק את הזהב השחור, שהגיע לשיא של כמעט 63 דולר לחבית. החוזה העתידי על הנפט נסחר סביב הרמות של 62.50 דולר לחבית. רמת ההתנגדות המשמעותית תעמוד על 63.00, פריצתה עשויה לדחוף את מחירו לרמה של 65 דולר בטווח המיידי, רמת התמיכה תעמוד על 61.00 דולר לחבית.



את הסקירה כתב רודיון רחנאייב, אנליסט בכיר בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully