וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל קונה יצרנית רכב: אחרי פשיטת הרגל - ממשלת ארה"ב תהיה הבעלים של ג'נרל מוטורס

ניו יורק טיימס

27.5.2009 / 10:40

הממשל צפוי להזרים עוד 50 מיליארד דולר לג'נרל מוטורס כדי לסייע בארגונה מחדש



ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס (GM), אשר צפויה להכריז על פשיטת רגל ביום שני, תעניק 70% ממניותיה לממשל הפדרלי במסגרת תוכנית הארגון מחדש של החברה. כמו כן, בנוסף לסיוע בסך 20 מיליארד דולר שכבר הזרים הממשל לחברה, יוציא הממשל עוד 50 מיליארד דולר לפחות כדי לסייע לחברה לצאת מפשיטת רגל.



לדברי גורמים המקורבים למגעים בין GM לבין הממשל, איגוד עובדי הרכב בארה"ב (UAW) הסכים להפחית את המניות שלו בחברה לאחר ארגונה מחדש. לפי ההסכם, קרן הביטוח הרפואי של GM תחזיק ב-17.5% ממניות החברה, בתמורה לניירות ערך חדשים של GM בסך 2.5 מיליון דולר, לפירעון במזומן ב-3 תשלומים בשנים 2013, 2015 ו-2017, ונכסים בסך 10 מיליארד דולר שתעביר GM לקרן של UAW. בעלי המניות הקיימים של החברה יימחקו.



כמו כן, במסגרת ארגונה מחדש של GM תשלם הממשלה את חובותיה של החברה לבנקים, בהם סיטי וג'יי.פי מורגן צ'ייס, להם חייבת החברה כ-6 מיליארד דולר. ההסכם עם ה-UAW גם יאפשר ל-GM להציע למחזיקי האג"ח של החברה, להם היא חייבת 27 מיליארד דולר, נתח גדול יותר ממניותיה בתמורה לוויתור על חובותיה אליהם. נושיה של החברה דחו עד כה את הצעותיה של החברה להמרת החוב לנתח של 10% ממניותיה, והבטיחו להתנגד לתוכנית הארגון מחדש של החברה.



בסוף השבוע קיבלה ג'נרל מוטורס סיוע נוסף בסך 4 מיליארד דולר ממשרד האוצר האמריקאי, חריגה מהסכום של 18 מיליארד דולר אותם ביקשה GM מהממשל בשנה שעברה על מנת שתוכל להחזיק מעמד עד לארגונה מחדש. עד כה הזרים הממשל כספי סיוע בסך 30 מיליארד דולר ל-GM וליריבתה, קרייזלר, במטרה למנוע קריסה של תעשיית הרכב בארה"ב.



העובדה שהממשל יחזיק בבעלות על רוב מניותיה של ג'נרל מוטורס צפויה להוביל לסיבוכים רבים ולשאלות בנוגע ליכולתה של הממשלה לשנות מצבה של החברה ולהחזירה לרווחיות. מקורבים לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמרו כי הממשל אינו מתכוון להתערב בניהולה של החברה. "אף אחד לא הולך לשים עובדי ממשלה בדירקטוריון GM", אמר אחד הגורמים.



הניהול היומיומי של GM, לפי מקורות הקרובים לממשל, יושאר בידיהם של מנהלים מקצועיים והממשלה לא תתערב בהחלטות על סגירת מפעלים, חידוש חוזים או ביטול קווי ייצור. עם זאת, ההתערבות הממשלתית צפויה להוביל גם ללחצים פוליטיים להשפיע על ניהולה של החברה. כבר בשבוע האחרון קראו חברי קונגרס לסטיבן ראטנר ורון בלום, מנהלי צוות המשימה של ברק אובמה לשיקום תעשיית הרכב, לפעול נגד סגירת סוכנויות רכב של GM וקרייזלר במדינותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully