וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב יגיע לארץ כדי להחזיר את ישראל לדירוג הגבוה של בטיחות התעופה

זוהר בלומנקרנץ

27.5.2009 / 11:14

מומחים של FAA החלו אתמול להדריך בישראל קברניטים בדימוס כדי לשמש כפקחים על חברות התעופה



ארה"ב תסייע לשיפור בטיחות התעופה של ישראל: שר התחבורה, ישראל כץ, אמר היום כי צוות של רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב ה-FAA- יגיע ב-15 ליוני ארצה ויפעל עם רשות התעופה האזרחית (רת"א) להחזרתה של ישראל לדירוג הגבוה של בטיחות התעופה - קטגוריה 1.



ל-TheMarker נודע, כי מומחים של רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב ה-FAA החלו אתמול להדריך בישראל קברניטים בדימוס, שגוייסו במיוחד לרשות התעופה האזרחית (רת"א) כדי לשמש כפקחים על חברות התעופה השונות אשר פועלות בנתב"ג; זאת כחלק מתוכנית עבודה שנתית חדשה אשר נועדה לשפר את רמת הפיקוח על בטיחות הטיסה, כדי להחזיר את מדינת ישראל לרמת דירוג בטיחות טיסה בקטגוריה 1.



בסוף 2008 הורידה רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב את ישראל לרמת דירוג בטיחות טיסה של קטגוריה 2 המאפיינת מדינות עולם שלישי, עקב ליקויים חמורים אשר התגלעו ברמת הפיקוח של רת"א על ענף התעופה בארץ. הקברניטים בדימוס יעברו השתלמות מיוחדת אשר תימשך כשבוע ימים.



בתוך כך נודע עוד, כי בסוף השבוע שעבר הסתיים סמינר ראשון מסוג אחר, לניהול הבטיחות בתחום התעופה, לגורמי הענף בישראל, שאירגנה רשות שדות התעופה (רש"ת) בראשותו של המנכ"ל קובי מור.



הסמינר במכרז האירועים והכנסים Avenue בקרית שדה התעופה, היה חלק מסדרה של ימי עיון בודדים, שנערכו במהלך כל השבוע החולף ע"י שני מומחים, אף הם מרשות התעופה הפדרלית של ארה"ב ה-FAA, לגורמי המקצוע השונים בענף התעופה: הנהלת רשות שדות התועפה (רש"ת), עובדי ומנהלי המבצעים ברש"ת - פקחי טיסה, מרכז תיאום, תפעול, ביטחון; עובדי רשות התעופה האזרחית (רת"א); עובדי משרד חוקר תאונות אוויריות ראשי; נציגי חברות התעופה; נציגי חברות שירותי הקרקע; נציגים מחיל האוויר וגורמי חוץ הפעולים בתחום שדות התעופה.



ניהול סיכוני בטיחות וכינון תהליכי אבטח איכות SMS - Safety Management System הינה מתדולוגיה כוללת לניהול הבטיחות, המקובלת בתחום התעופה בעולם. מדובר על מערך הנשען על ניהול המידע בנושא הבטיחות בצורה שיטתית וכחלק מאסטרטגית הניהול.



ברשות שדות התעופה (רש"ת) הוקם מערך בנושא לפני כשנה ומובל ע"י חטיבות הבטיחות והמבצעים. לדברי מנכ"ל רש"ת, קובי מור, הוא מאפשר לרש"ת לממש את מדיניות הבטיחות, תוך איזון בין בטיחות, שירות ומשאבים, יצירת תרבות ארגונית מוכוונת בטיחות, מבנה ארגוני תומך במערך הבטיחות, תפקידים, תחומי סמכות ואחריות, תהלכים תפעוליים, טכנולוגיות ותשתיות בטיחות ותפעוליות.



הסטנדרטים במערך זה מותאמים לסטנדרטים הבינלאומיים של ארגון התעופה הבינלאומי ה-ICAO ורשות התעופה הפדרלית של ארה"ב ה-FAA ויוצרים "שפה משותפת" כמקובל בענף התעופה.



מור: "הבטיחות הינה תחום מרכזי בו עוסקת הרשות בשנתיים האחרונות. כחלק מהליך ארגוני מקיף תטמיע רש"ת, כמקובל בתחום התעופה בעולם, את השמירה והחתירה למצויינות בבטיחות כמרכיב מרכזי בכל פעולותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully