וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי הליכוד: יהיה קושי לגייס רוב בכנסת בעד הצעת החוק להכיר בהוצאות מטפלת לצורכי מס

צבי זרחיה

27.5.2009 / 11:34

משרד האוצר הציג לכנסת תזכיר של הצעת חוק המבטל את פסיקת בג"ץ להכיר לצורכי מס בהוצאות בגין מטפלת



משרד האוצר הציג הבוקר לכנסת תזכיר של הצעת חוק המבטל את פסיקת בג"ץ המחייבת את המדינה להכיר לצורכי מס בהוצאות בגין מטפלת. הצעת החוק בעניין תוגש בקרוב לכנסת בנפרד מחוק ההסדרים במשק המדינה. בליכוד חוששים כי יהיה קושי לגייס רוב בכנסת בעד הצעת החוק.



בישיבתה של הועדה לקידום מעמד האישה, שנערכה הבוקר, הציג האוצר את הצעותיו לפיהן ינתנו נקודות זיכוי לאימהות בלא קשר לגובה משכורתן. השינוי בהצעה לעומת המצב הקיים הינו שתבוטל חצי נקודת זיכוי לכל הנשים ובתמורה לכך תינתן 1 נקודת זיכוי לכל האימהות לילדים בגילאי 8-1.



זוהי הצעת האוצר:



* אם נשואה לילד עד גיל 8 תקבל 2.5 נקודות זיכוי, שערכן, 450 שקל בחודש. אם נשואה לילד מעל גיל 8 תקבל 1.5 נקודות זיכוי, שערכן 270 שקל בחודש.



* אם חד הורית לילד עד גיל 8 תקבל 3.5 נקודות זיכוי בחודש שערכן 630 שקל בחודש. אם חד הורית לילד מעל גיל 8 תקבל 2.5 נקודות זיכוי שערכן 450 שקל בחודש.



בתזכיר של הצעת החוק שהוצג בוועדה מוצע שלא להתיר ניכויים בגין הוצאות לשם טיפול או השגחה בילד, וכן לא להכיר בהוצאות נסיעה של העובד/ת לעבודה ובחזרה. בכך מבקש האוצר לבטל בחקיקה את פסיקת בג"ץ בעתירת עו"ד ורד פרי שחייב את המדינה להכיר לצורכי מס בהוצאות טיפול בילדים.



ההצעה זכתה לביקורת בוועדה. יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ ציפי חוטבלי (ליכוד), טענה כי יש לתגבר את האימהות שאינן מגיעות לסף המס, ועל כן, נקודות הזיכוי לא משפיעות עליהן.



"חלקן של נשים צעירות הנמצאות בתחילת הקריירה אינו מגיע לסף המס ולכן עליהן לקבל מענק (או באמצעות מס הכנסה שלילי) ולצאת לעבודה. המטרה שלי היא להגיע לפריצת דרך. איננו מסתפקים בהטבה זעומה לנשים אלא בתמריץ שיעודד אותן לצאת לעבודה", אמרה. היא הודיעה על רצונה להחיל דין רציפות על הצעת חוק להכרה במס על הוצאות מטפלת שהתקבלה בקריאה הראשונה בקדנציה הקודמת.



לדבריה של חוטבלי, נפגשה עם שר האוצר, יובל שטייניץ: "הוא מבין את הצורך הקיומי שלנו כחברה להכיר בהוצאות טיפול בילדים ולהיטיב עם כלל הנשים ולא רק עם העשירונים העליונים. במובן מסויים הוא קשוב יותר לנושא החברתי ומסכים שיהנו גם מהשכבות החלשות שלא מגיעות לסף המס".



ח"כ אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) קראה להגדיל את קצבאות הילדים כתחליף למתן נקודות זיכוי או הכרה במס על הוצאות מטפלת. לדבריה, הכי חשוב לעודד נשים ללדת ילדים ולא רק לצאת לעבודה. מיכאלי היא אם ל-7 ילדים ונמצאת בהיריון.



ח"כ אורית זוארץ (קדימה) אמרה כי הצעת האוצר מהווה זלזול באינטליגנציה של הנשים. האוצר מציע הצעות מבזות שמטרתן למחוק את ההישגים שהושגו בכנסת הקודמת ולמחוק את פס"ד בעתירתה של ורד פרי.



סמנכ"ל רשות המסים, גידי בר-זכאי, אמר כי מבחינה מקצועית המנגנון של מתן נקודות זיכוי הוא המנגנון שמשרת את המטרה בצורה אפקטיווית ויעילה. בדרך זו לא צריך לבקש מהנשים להגיש דו"ח על הכנסותיהן.



ככל שרמת השכר של האישה עולה הרי שהאפקט של נקודת הזיכוי על אותה אוכלוסיה יותר נמוך. נקודות הזיכוי מחזקות יותר את האוכלוסיות החלשות, אמר.



לדבריו, נקודת זיכוי אחת לילד אחד לאישה המרוויחה 7,500 שקל ומשלמת 1,300 שקל בחודש עבור טיפול בילדים ומקבלת ניכוי במס, שווה ערך לאותה נקודת זיכוי.



רו"ח איריס שטרק אמרה שיש לאפשר הכרה בהוצאות מטפלת או לחילופין מתן נקודות זיכוי לאימהות. כמו כן, תבעה להחיל את הסיוע גם לנשים שעובדות במשרה חלקית. שכן, לפחות 40% מהנשים בשוק העבודה עובדות במשרה חלקית. לדבריה, "הצעת רשות המסים הינה עיוות מבזה וניסיון לבטל נקודות זיכוי קיימות שאין בינן לבין גידול הילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully