וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל שטייניץ: תקציב המדינה הוא "סופר חברתי"; ההכנסה בעשירון העליון תפחת ב-2,300 שקל בממוצע

צבי זרחיה

27.5.2009 / 12:40

שר האוצר בכנסת: "הכנסתה של כל משפחה בעשירון התחתון גדלה ב-880 שקל בממוצע בשנה למרות המשבר הכלכלי"



תקציב המדינה הוא חברתי ו"סופר חברתי" שלא היה כדוגמתו שנים - כך אמר בצהריים שר האוצר יובל שטייניץ במליאת הכנסת. הדיון נערך לפי בקשה סיכת קדימה שהחתימה 40 ח"כים מהאופוזיציה וכותרתו "משנתו הכלכלית של ראש הממשלה בנימין נתניהו הפוגעת בשכבות החלשות". לפי הכללים בכנסת, חוייב נתניהו לשבת במליאה ולהאזין לדיון.



לדברי שטייני., "מכלול הצעדים שהעברנו יקטין את הפערים בחברה הישראלית יגדיל באופן משמעותי את הכנסתם של שני העשירונים התחתונים על חשבון העשירון העליון. התקציב הזה ועסקת החבילה עם ההסתדרות והמעסיקים מעניקים רוח גבית לתוכנית הכלכלית שהיא ורק היא תבלום את המיתון תציל את מקומות העבודה של אזרחי ישראל ותוביל אותנו לצמיחה".



בפנותו לעבר האופוזיציה אמר שטייניץ: "גם בימי ממשלתכם לא היה תקציב כל כך חברתי. אנו הגדלנו את קצבאות הילדים, קצבאות הזקנה, הגדלנו את משך תקופת דמי אבטלה והמכלול ברור".



לדברי שטייניץ, "כל משפחה בעשירון העליון תספוג הפחתת הכנסה שנתית של 2,300 שקל בממוצע. הכנסתה של כל משפחה בעשירון התחתון גדלה בממוצע של 880 שקל בשנה למרות המשבר הכלכלי".



ח"כ שאול מופז (קדימה) שדיבר בשם האופוזיציה טען כי "הפערים החברתיים במדינה לא פחות מסוכנים מהאיום האיראני. הסכנה החברתית בישראל לא פחות חמורה מהסכנה האיראנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully