וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלידר שוקי הון מעלים את ההמלצה לאסם ל"תשואת יתר", עם מחיר יעד של 48 שקל

נועה פרייס

27.5.2009 / 12:51

האנליסטים טוענים שהחברה פרסמה דו"חות טובים, עם צמיחה גבוהה במכירות בחו"ל ושיפור משמעותי במרווח התפעולי



בלידר שוקי הון מעלים היום את ההמלצה לחברת אסם  מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר", עם מחיר יעד של 48 שקל. "אסם פרסמה דו"חות טובים לרבעון הראשון של 2009, עם צמיחה גבוהה במכירות בחו"ל ושיפור משמעותי במרווח התפעולי", אומרת גליה מיכלביץ', אנליסטית בלידר.



עוד אומרת מיכלביץ', כי החברה מוכיחה שגם בתקופה של מיתון היא מצליחה לצמצם את הוצאות התפעול ולשפר את הרווחיות התפעולית, בדיוק כפי שעשתה בתקופת ההאטה הכלכלית הקודמת.



בלידר שוקי הון טוענים כי השיפור בתוצאות הכספיות של החברה, הפוטנציאל הרב הגלום ברכישת מטרנה והיסחרותה של מניית אסם בדיסקאונט של כ-20% מהשווי הכלכלי המוערך - מצדיקים את העלאת ההמלצה ל"תשואת יתר".



בנוסף, מיכלביץ' אומרת כי שיעור הצמיחה גבוה יחסית לתקופה של מיתון, ועיקר הגידול הינו תוצאה של רכישות. הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2009 הסתכמו בכ-847 מיליון שקל, גידול של כ-8.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.



הכנסות החברה בישראל הסתכמו בכ-677 מיליון שקל, גידול של כ-1.5% בלבד לעומת הרבעון הראשון של 2008. "התאכזבנו משיעור הצמיחה הנמוך, בייחוד לאור העובדה שחג הפסח השפיע לטובה על הרבעון, וענף המזון בכללותו צמח בשיעור של 3.7% ברבעון החולף", אומרים בלידר.



מיכלביץ' טוענת כי הצמיחה המתונה בשוק המקומי נובעת מהקטנת סלי הצריכה ועדכון מחירי מוצרים כלפי מטה, וגם מהתחזקותו של המותג הפרטי בישראל.



שיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2009 עמד על כ-40.2%, לעומת שיעור רווח של כ-41.5% ברבעון הראשון של 2008. "השחיקה בשיעור הרווח נבעה להערכתנו מאסטרטגיה אגרסיבית של קידום מכירות בסניפים באמצעות מבצעים, הנחות, במות תצוגה ועוד, כמענה למיתון בייחוד בעיתוי חג הפסח", אומרת מיכלביץ'.



שיעור הרווח התפעולי הסתכם בכ-12.8%, לעומת שיעור רווח של כ-12.3% בתקופה המקבילה אשתקד ולעומת הצפי לשיעור של 11.9%. "השיפור ברווחיות לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובע ברובו מהקטנה משמעותית בסעיף הוצאות התפעול ביחס למכירות", מסכמת מיכלביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully