וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל קליפורניה שוורצנגר הציע לבטל ביטוח רפואי לילדים כדי להקטין את הגירעון

סוכנויות הידיעות

27.5.2009 / 13:58

בין יתר ההצעות בתוכנית הקיצוצים של שוורצנגר: ביטול סבסוד שכר הלימוד לסטודנטים ותוכניות לימודים לאסירים בחופשה



ארנולד שוורצנגר, כוכב הקולנוע ומושל קליפורניה, הציע לבטל קצבות רווחה ל-500 אלף משפחות ולבטל את הכיסוי הרפואי ללמעלה מ-1 מיליון ילדים כדי לסייע לצמצם את הגירעון הענק של המדינה האמריקאית.



ממשל קליפורניה פירסם פרטים של תוכנית הקיצוצים שאמורה לחסוך 5.5 מיליארד דולר, שבוע לאחר שתושבי המדינה דחו את הצעותיו שנועדו לצמצם את הגירעון השנתי לפחות מ-21 מיליארד דולר ב-2009. מתוך 6 ההצעות שהועלו להצבעה, אישרו הבוחרים רק הצעה אחת, לפיה יוקפא שכר המחוקקים בקליפורניה כל עוד המדינה סובלת מגירעון בתקציב.



בין יתר הצעדים בתוכנית הקיצוצים של שוורצנגר נמצא ביטול סבסוד שכר הלימוד לסטודנטים, פחות תוכניות לימודים לאסירים בחופשה וביטל מערכת למימון פארקים במדינה. בנוסף כוללת תוכנית הקיצוצים גם הצעה ללוות כספים מרשויות מקומיות.



ביטול מתן קצבאות רווחה ללמעלה מ-500 אלף משפחות יחסוך 1.3 מיליארד דולר. ביטול הכיסוי הרפואי למיליון ילדים של משפחות בעלות הכנסה נמוכה תחסוך 250 מיליון דולר בשנה.



ממשל שוורצנגר העריך כי הגירעון התקציבי של קליפורניה יעמוד על 24.3 מיליארד דולר עד ליוני 2010.



כלכלת קליפורניה נמצאת במשבר מתמשך מאז פקיעתה של בועת הדוט.קום. המשבר החמיר בשנה האחרונה עם הגידול באבטלה והירידה בהכנסות המדינה ממסים. מושל קליפורניה הקודם, גריי דיוויס, הודח ב-2003 בהליך מיוחד בשל כישלונו בהנהגת המדינה. כוכב הסרטים שוורצנגר נבחר במקומו באותה שנה, וזכה בבחירות שוב ב-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully