וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע נתוני נדל"ן וחששות מהיפר-אינפלציה: החוזים העתידיים בוול סטריט מורים על מגמה מעורבת

יעל פולק

27.5.2009 / 14:33

הממשל יעביר 50 מיליארד דולר לג'נרל מוטורס



המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח הערב במגמה מעורבת, כך מורים החוזים העתידיים, לאחר עליות שערים חדות אמש. אתמול שאבו המשקיעים אופטימיות מנתון מדד בטחון הצרכנים בארה"ב, שהיה גבוה מהצפוי.



נאסד"ק עלה ב-2.9% ל-1,741 נקודות. דאו ג’ונס הוסיף 2% לרמה של 8,440 נקודות ומדד S&P 500 טיפס ב-2% לרמה של 904 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים, והתשואה עליהן עלתה ב-0.045% לרמה של 3.49%.



בגזרת המאקרו, היום יתפרסם דו"ח מכירות בתים קיימים לאחר פתיחת המסחר. בסך הכל צפויות 4.66 מיליון מכירות של בתים קיימים באפריל, על פי קונצנזוס הכלכלנים. נתון זה צפוי להיות גבוה מהנתון לחודש מארס שעמד על כ-4.57 מיליון בתים.



המשקיע הנודע מארק פייבר, אשר חזה את המפולת בשוק המניות בשנת 1987, אמר היום בראיון לערוץ חדשות הפיננסים של בלומברג כי כלכלת ארה"ב תיכנס לשלב של היפר-אינפלציה שיתקרב לרמת האינפלציה בזימבבואה בעקבות סירובו של הבנק הפדרלי להעלות את שיעור הריבית.



פייבר הוסיף כי גם לאחר שתצא מהמשבר הכלכלי, לא תחזור הכלכלה העולמית לקצב הצמיחה שרשמה ב-2006 ו-2007. שוקי המניות בארה"ב, אמר פייבר, לא ייפלו לרמות שפל חדשות בעקבות הגדלת היצע הכסף. עם זאת, ציין פייבר הוא עדיין מעדיף את שוקי המניות באסיה על השקעה באג"ח ממשלתיות של ארה"ב.







מרבית בעלי הבתים, שתנאי תשלום המשכנתאות שלהם שופרו על ידי הבנקים וחברות ההלוואה, צפויים להתקשות לעמוד גם בתשלומים החדשים בתוך שנה. כך אמרה חברת דירוג האשראי פיץ'. המחקר חוזה ש-55%-65% מבעלי הבתים שתנאי ההלוואות שלהם שופרו כדי להימנע מעיקול ביתם יגיעו למצב של איחור של לפחות 60 יום בתשלומים בתוך שנה. עבור לווי משכנתאות הסאבפריים - המשכנתא המסוכנת ביותר - שיעור צפי האיחור בלפחות 60% עומד על 65%-75%.



קרייזלר, יצרנית המכוניות האמריקאית שפשטה את הרגל ב-30 באפריל, עשויה לצאת ממצב זה כ-30 יום לאחר שביקשה הגנה מפני נושיה. יציאה מהירה של יצרנית המכוניות מפשיטת רגל, לאחר ארגון מחדש של החברה, עשוי לעודד את בטחון הצרכנים שגם פשיטת הרגל של ג’נרל מוטורס עשויה להיות מהירה.



ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס (GM), אשר צפויה להכריז על פשיטת רגל ביום שני, תעניק 70% ממניותיה לממשל הפדרלי במסגרת תוכנית הארגון מחדש של החברה. כמו כן, בנוסף לסיוע בסך 20 מיליארד דולר שכבר הזרים הממשל לחברה, יוציא הממשל עוד 50 מיליארד דולר לפחות כדי לסייע לחברה לצאת מפשיטת רגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully