וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר דיון סוער בוועדת הכלכלה: מועצת הכבלים והלוויין תחליט האם לדחות את ביצוע הרפורמה

אופיר בר-זהר

27.5.2009 / 15:08

יו"ר ועדת הכלכלה אופיר אקוניס הביע תמיכה ברפורמה; ערוץ הספורט ואיגודי ענפי הספורט השונים התנגדו



יו"ר ועדת הכלכלה אופיר אקוניס (ליכוד), הודיע בתום דיון סוער שהתרחש בוועדת הכלכלה בבוקר כי הוא מביע תמיכה ברפורמה בשידורי ערוצי הספורט, ואולם לאור הנימוקים שהעלו ערוץ הספורט וראשי איגודי הענפים השונים ביקש אקוניס ממועצת הכבלים והלוויין להתכנס ולדון האם יש צורך בדחיית ביצוע ההחלטה. המועצה צפויה להתכנס היום ב-14:00 ולקבל החלטה בעניין. בנוסף אמר אקוניס כי ועדת הכלכלה תקיים התייעצות ותחליט האם יש צורך בהקמת ועדת משנה אשר תדון בנושא באופן מיוחד.



בנובמבר האחרון הודיעה המועצה על רפורמה בשידורי הספורט. לפי המועצה, הרפורמה נועדה לתת מענה לזליגת תכני ספורט לערוצים שבתשלום. המרכיב העיקרי ברפורמה הוא ריכוז שידורי הספורט החיים בארבעה ערוצים בלבד כך שערוצי 5+ LIVE ו-5+ GOLD לא יורשו להעביר שידורים חיים בענפים פופולריים אלא אם יועבר בשידור חי באותו הזמן משחק אטרקטיווי יותר בערוצים שבחבילת הבסיס. המדיניות אמורה להיכנס לתוקף ביולי הקרוב, זאת אלא אם תחליט המועצה על דחייה בישיבתה היום ב-14:00.



בדיון שנערך בוועדת הכלכלה אמרה שרת התרבות והספורט לימור לבנת כי היא מכבדת את החלטת המועצה וכי אין בסמכותה להתערב, אך כי היא מבקשת ממועצת הכבלים לקיים דיון נוסף בנושא. יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ניצן חן אמר כי מדובר בהסדרה הוגנת ומידתית של השוק, וכי המועצה נדרשה להסדיר את התחום בגלל זליגת תכנים לערוצים שבתשלום על חשבון משלמי דמי המנוי בעלי חבילת הבסיס.



ערוץ הספורט הגיע לדיון בהרכב שכלל גם את הטאלנטים המובילים מירי נבו, רון קופמן ומודי בר און. מנכ"ל הערוץ, אבי בר, אמר כי "המועצה החליטה תחת סיסמאות של הגנה על הציבור שאין שידורים חיים בערוץ לייב יותר. האם זה שלא יהיו שידורים חיים בערוץ לייב זה אומר שהם יעברו לערוץ הפתוח? לא. בדיוק להיפך. ערוץ הלייב הוא בלון החמצן לערוצים 5 ו5+. יהיו שתי תוצאות למהלך: לא יהיו שידורים בערוץ לייב, ויהיה פחות כסף לערוצים בחבילת הבסיס".



בהמשך הדיון הביעו נציגי שני ארגוני הצרכנות שהגיעו תמיכה ברפורמה. חבר הכנסת איתן כבל, שאינו חבר בוועדת הכלכלה הגיע לדיון אף הוא, והציע להקים ועדת משנה שתנסה למצוא גישור. חבר הכנסת כרמל שאמה (ליכוד) אמר כי "לקבל את כל השידורים בחבילת הבסיס זה כמו לקבל את שירותי רם כספי בסניגוריה הציבורית. צריך לפתוח את חבילת הבסיס לתחרות".



אודי מילנר, מנכ"ל אתר וואן אמר כי "יש זליגה מאסיווית של תכנים. ערוץ הספורט מנסה לסחוט את ציבור אוהדי הספורט על ידי מכירת לייב והזלגת תכנים אטרקטיוויים". מילנר הוסיף כי "ערוץ הספורט מאיים על איגודי הספורט השונים שלא ישדר את משחקיהם, במידה ואלו לא יתנגדו להחלטת המועצה. יחד עם זאת, ערוצי הספורט 5 ו5+ נהנים מתקציב מחברות הכבלים והלווין, ובנוסף מקבלים מימון מאיגודי הספורט השונים בגין שידוריהם. לאחר חלוקת משכורות עתק, לטאלנטים של ערוצים אלה הם מתבכיינים שמצבם קשה, ושאינם יכולים לשדר את משחקי האיגודים".



יו"ר איגודי ענפי הספורט השונים הביעו התנגדות לרפורמה. יו"ר איגוד הכדורסל שי שני אמר כי ערוץ הספורט הוא זה שקונה את משחקי נבחרת ישראל למרות שלא חלה עליו חובה רגולטורית, ולא ערוץ 1 או 2. איש הכדורסל צביקה שרף התנגד לרפורמה ואמר כי "אנו חוטאים לעצמנו, עושים רגולציה בלי לחשוב על הענפים הקטנים שייפגעו". גם יו"ר מנהלת הכדורסל אבנר קופל וכן נציג ההתאחדות לכדורגל הביעו התנגדות. כך גם נציד התאחדות הספורט בבתי הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully