וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחני ריסוק חדשים: ציון טוב ליונדאי i20; תוצאה גרועה לסוזוקי אלטו

דניאל שמיל

27.5.2009 / 15:21

לציון הטוב יותר ביותר בהגנה על נוסעים זכה דווקא כלי רכב יוקרתי, אאודי Q5



מתברר שלא צריך להיות עשיר כדי לנסוע במכונית בטוחה, וגם מכוניות זולות יותר מציעות רמת בטיחות גבוהה. כך עולה מתוצאות מבחני ריסוק שפירסם היום ארגון הבטיחות האירופי, EuroNCAP. כל הדגמים משווקים גם בישראל או עתידים להגיע לכאן בקרוב. יונדאי i20, יורשת הגטס, השיגה תוצאה טובה של חמישה כוכבים וציון של 88% בהגנה על נוסעים מבוגרים. ההגנה על ילדים זוכה לציון 83%.



הקטנה של הונדה, הג'אז, קיבלה אף היא ציון כולל של חמישה כוכבים אך הציון שלה בהגנה על הנוסעים מלפנים הוא נמוך למדי - 78%. מתברר שלוח המחוונים שלה עלול לפגוע בברכיים והדוושות נעות מעלה בפגיעה בחזית ועלולות לסכן את הנהג והנוסע. בהגנה על ילדים נרשם ציון של 79%.



שני מיניוואנים שהשתתפו במבחני הריסוק, פיז'ו 3008 וקיה סול הקטן יותר, קיבלו ציון של חמישה כוכבים. הסול זכה לציון של 87% בהגנה על מבוגרים וה-3008 לציון של 86%. בהגנה על ילדים קיבל הסול ציון של 86% ו-3008 זכה ל-81%.



אכזבת המבחן היא סוזוקי אלטו, מכונית המיני של יצרן שבקרוב יחל שיווקה בישראל. האלטו קיבלה שלושה כוכבים בלבד וציון של 55% בהגנה על מבוגרים. בפגיעה חזיתית יש פגיעה בעייתית ברגלי הנהג, בפגיעה צידית אין הגנה טובה לצלעות הנהג וגם ההגנה מ"צליפת שוט" בעייתית. בהגנה על ילדים הציון נמוך עוד יותר - 47%.



לציון הטוב יותר ביותר בהגנה על נוסעים זכה דווקא כלי רכב יוקרתי, אאודי Q5, רכב שטח קומפקטי. ההגנה על הנוסעים קיבלה ציון של 92% וההגנה על ילדים ב-84%.



כל המכוניות נבחנו גם בהגנה על הולכים רגל, במקרה של דריסה. בסעיף זה הציונים טובים פחות. יונדאי i20 קיבלה את הציון הטוב יותר - 64%. המיניוואנים ורכבי השטח, להם מכסה מנוע גבוה יותר, לא מגינים היטב על הולכי רגל. אאודי Q5 זכה ל-32% ופיז'ו 3008 ל-31% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully