וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביג הולכת בעל ארה"ב: תשקיע עם גופים פיננסיים מאות מיליוני דולרים ברכישת מרכזים מסחריים פתוחים

מיכאל רוכוורגר

27.5.2009 / 15:40

ביג הרוויחה 30 מיליון שקל ברבעון הראשון ונסחרת לפי שווי שוק של 520 מיליון שקל



אחרי שמוטי זיסר הודיע על הכוונה לנצל את המשבר בארה"ב ולהשקיע כ-1 מיליארד דולר ברכישת מרכזי קניות, גם חברת ביג שבשליטת האחים יהודה ורוני נפתלי נכנסת לראשונה לארה"ב.



ביג מנוהלת על ידי איתן בר זאב (המחזיק כ-8% ממניות החברה), ועוסקת בייזום, תפעול והשכרה של מרכזי קניות פתוחים. החברה מפעילה ומנהלת 12 מרכזים כאלה בישראל ואמורה לפתוח במהלך השנה הקרובה 4 מרכזים נוספים. כמו כן עוסקת ביג בהקמת מרכזים מסחריים בהודו וסרביה. יהודה נפתלי מתגורר בארה"ב ועוסק באמצעות חברות פרטיות בין היתר בתחום המרכזים המסחריים.



בכוונת ביג לחבור לגופים מוסדיים ישראליים גדולים ו /או בנקים, ולהשקיע ביחד מאות מיליוני דולרים ברכישת עשרות מרכזים מסחריים פתוחים מידי חברות אמריקאיות המחזיקות בנכסים איכותיים, אך בשל המינופים הגבוהים שנטלו הסתבכו עם הבנקים ואינם יכולים לעמוד לבדם בהחזרי חובות.



בימים אלה ביג בוחנת נכסים ברחבי קליפורניה (שם מתגורר יהודה נפתלי) וכן בחוף המזרחי של ארה"ב בערים כמו ניו יורק ובוסטון. ביג מתכננת להגיע להסכם עם חברות שימכרו את הנכסים, על כך שהם יהיו אלה שינהלו את הנכסים בפועל.



"המשבר הנוכחי בארה"ב קורה אחת ל-100 שנה בחייו של כל בן אדם. פשוט צריך לקבל החלטות האם אתה מוכן ליטול את הסיכון, כשגם אם לא הגענו לתחתית בארה"ב והמשבר יכול להמשך עוד כמה שנים, אך אני יודע שאנחנו כיום מספיק קרוב לשם ובתשואות והתשואות הנוכחיות של 8% - 10% לעומת 5.5% - 6% שהיו לפני שנתיים", סיפר אתמול בר זאב ל-TheMarker לאחר שחזר לפני כשבוע מסיור של 10 ימים בארה"ב.



ביג מתכוונת לממן את רכישת הנכסים באמצעות מקורות עצמיים בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים, הכנסת שותפים פיננסיים ישראלים (בנקים ו/או גופים מוסדיים גדולים) וכן בוחנת אפשרות עתידית של הקצאת מניות ו/או הנפקת אג"ח. נכון לסוף מארס 2009 בקופתה של ביג מזומנים ושווי מזומנים של כ-36 מיליון שקל וכן קווי אשראי לא מנוצלים בבנק הפועלים ולאומי של כ-600 מיליון שקל.



האג"ח של ביג בהיקף של כ-680 מיליון שקל נסחרות בתשואות יציבות של 2.8% - 6.5% ועד סוף השנה אין לחברה תשלומי קרן בגין האג"ח. עד סוף 2009 ביג חייבת לשלם לבנקים ולבעלי אג"ח כ-40 מיליון שקל. יחס חוב לנכסים של ביג עמד נכון לסוף מארס על כ-60%.



בתוך כך ביג פירסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2009. החברה סיימה את הרבעון עם גידול של כ-24% מהכנסות מהשכרת נכסים, לעומת הרבעון המקביל ב-2008, ל-40.4 מיליון שקל. בעקבות קיטון בהכנסות מעליית שווי ההוגן של נדל"ן להשקעה קטן הרווח הנקי של ביג ברבעון בכ- 24%, לעומת הרבעון המקביל, ל-30.1 מיליון שקל.



מניית ביג עלתה מתחילת השנה בכ-13% והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 520 מיליון שקל - כ-23% מתחת להונה העצמי שהסתכם נכון לסוף מארס 2009 בכ-677 מיליון שקל והיווה כ-33% מהיקף המאזן של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully