וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: ההתערבות של בנק ישראל בשוק המט"ח תימשך

TheMarker

27.5.2009 / 15:46

לפי האנליסטים, השלב שבו המשק יהיה בתהליך יציאה מהמיתון עשוי להוות "נקודת יציאה" של בנק ישראל מההתערבות בשוק המט"ח



ההתערבות של בנק ישראל בשוק המט"ח תימשך, כך מעריכים היום האנליסטים בבנק לאומי.



כידוע, התערבותו של בנק ישראל בשוק המט"ח הייתה בשנה האחרונה אחד הגורמים שהביאו להיחלשות השקל בהשוואה למטבעות החוץ השונים ובראשם הדולר, אומרים הכלכלנים בבנק לאומי. יחד עם זאת, התחזקותו של הדולר בעולם באותה עת, תרמה אף היא להיחלשות השקל.



לכן, במבט קדימה, האנליסטים טוענים כי היכולת למנוע את תיסוף השקל בישראל, בתקופה בה הדולר בעולם נחלש, אינה פשוטה. זאת, מבלי לקחת בחשבון את הציפייה, כפי שהיא באה לידי ביטוי בהודעת הריבית האחרונה של בנק ישראל, כי התחדשות הצמיחה צפויה לקראת סוף השנה.



בהתאם לכך ובהתבסס על דברי הנגיד, האנליסטים אומרים כי השלב שבו המשק יהיה בתהליך יציאה מהמיתון, עשוי להוות "נקודת יציאה" של בנק ישראל מההתערבות בשוק המט"ח.



כזכור, בנאום שנשא נגיד בנק ישראל ב-26 במאי, הוא התייחס לשאלת התערבות הבנק המרכזי בשוק המט"ח ואמר: "למה התערבנו בשוק המט"ח? ידענו שהמשק הולך להיכנס למיתון, נוכח המיתון העולמי. לא רצינו להיכנס למיתון העולמי הזה עם שקל חזק. נוסיף לזה את העובדה שהרזרבות שלנו היו לא מספיק גבוהות. כך, פעולת הרכישות שירתה שתי מטרות. מאחר ואנו עדיין בתוך המיתון, לא ניתן לשקל להיות מתוסף".



האנליסטים בלאומי אומרים כי הערכות אלו של בנק ישראל עשויות להשפיע על הפעילות בשוק המט"ח כבר כעת, וייתכן כי התחזקות השקל בימים האחרונים מגלמת, גם אם באופן חלקי, הערכות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully