וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב החליטה על בניית פארק לתושבי השכונה - והעבודות לבניית חניון במקום בעיצומן

סיון פלטין

27.5.2009 / 15:56

בניגוד להחלטת הוועדה לתכנון ובנייה, דחפור של יזם פרטי הרס מבנים, יצירות אמנות וצמחים - צפו בווידיאו





על השטח, הנמצא בבעלות של מינהל מקרקעי ישראל, תוכנן בניין למגורים. עד לבניית הבניין, החברה הפרטית צוקית נדל"ן, שבבעלות יהודה יוסף, שכרה מהמינהל את השטח לצורך הקמת החניון תמורת 1.5 מיליון שקל. אולם ב-22 באפריל הטילה הוועדה על מהנדס העיר להגיע להסכם עם מינהל מקרקעי ישראל להעביר את שווי זכויות הבנייה המקביל ל-74 יחידות דיור בשטח עיקרי של 110 מ"ר באיזור אחר בעיר עד מועד הפקדת התוכנית. בפועל, החלטת הוועדה לא מאפשרת בפועל הקמתו של חניון.



התושבים הפעילים להקמת הפארק זועמים על המעשה ועל אדישות העירייה. רותי פליסקין, פעילה מטעם תנועת "עיר לכולנו", היתה במקום בעת הריסת הפארק המאולתר שבנו התושבים: "הגעתי למקום וראיתי אדם בשם צמח, (שהציג עצמו בסרטון כבעל המקום - ס.פ) מורה לנהג הדחפור להרוס את כל מה שיש במקום. התקשרתי למשטרה, אך הם אמרו שזה תפקידו של המוקד העירוני. במוקד העירוני אמרו שזה לא נשמע להם הגיוני אבל שלחו פקחים. כשהפקחים הגיעו, הכל כבר היה הרוס והדחפור הסתלק משם במהרה. אותו צמח אמר לי שהוא מתכוון לבנות את החניון ולא מעניין אותו מה אומרים הפוליטיקאים בעירייה. הוא אף ביקש ממני להעביר מסר שהוא ימנע מתושבי השכונה להיכנס לשטח של הפארק".



לדבריה, מפעיל הדחפור לא התספק בהרס המבנים הקיימים במקום, אלא הרס בכוונה תחילה צמחים וציוד שהביאו למקום התושבים: "ביקשנו שיאפשר לנו לקחת אדניות ועציצים שהצבנו שם, אך צמח צעק לנהג 'תהפוך את הכול', ולא איפשר לנו להציל שום דבר מהציוד".



עמית צינמן, מראשי המאבק, אמר: "לא ייתכן שלמרות שהתקבלה החלטה רשמית, מגיע דחפור פרטי מטעם היזם ועושה במקום כבשלו. מדובר במבני ציבור עוד מתקופת המנדט, ואין שום עילה שייבנה שם חניון פרטי. הטענה של צמח, נציג החברה, היתה שהוא מפנה את הפסולת מהמקום, אך בפועל הוא עשה ערימה ענקית ומסוכנת לציבור, ואנו פונים שוב ושוב למוקד העירייה בבקשה שיפנו את הפסולת מהמקום".



מעיריית תל אביב נמסר: "החלטת הוועדה המקומית מדברת על פארק ואינה מאשרת חניון במקום. הסככות שנהרסו אמש היו לא חוקיות ועדיין לא אותר האחראי להריסתן. השטח הנטוש בקריית ספר הוא שטח בן 26 דונם בלבו של איזור דל בשטחים ציבוריים. כיום קיימים באיזור 0.4 מ"ר שטח ציבורי פתוח לנפש, כשהוראות הממשלה בעניין זה מדברות על מינימום הכרחי של 7 מ"ר שטח ציבורי פתוח לנפש".



אדם שסירב להזדהות בחברת צוקית נדל"ן הכחיש שהדחפור שפעל בקרית ספר שייך לחברה. למרות שבשטח פעל דחפור אזרחי, טען הגורם: "מדובר בדחפור של הצבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully