וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: "רוב החדשות הרעות מאחורינו ואנו מצפים שקבוצת דלק תחזור להציג רווח נקי"

נועה פרייס

27.5.2009 / 16:40

בכלל פיננסים מעלים את מחיר היעד לקבוצת דלק מ-448 שקל ל-501 שקל, וההמלצה נשארת על "תשואת שוק"



"רוב החדשות הרעות מאחורינו ואנו מצפים כי קבוצת דלק תחזור להציג רווח נקי, אחרי שני רבעונים של הפסדים גבוהים", כך אומרים היום בכלל פיננסים. מחיר היעד עלה מ-448 שקל ל-501 שקל למניה, אך לאור דיסקאונט של 14% בלבד, ההמלצה נשארת על "תשואת שוק".



בכלל פיננסים אומרים כי 2008 הייתה ללא ספק שנה קשה ומאתגרת לקבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה. "הקבוצה סבלה מהרעה כמעט בכל תחומי פעילותה. הדו"ח הכספי לרבעון הראשון צפוי להצביע על שיפור משמעותי בתוצאות לעומת הרבעון הרביעי של 2008, כאשר רוב החדשות הרעות שייכות לעבר", טוענת גל רייטר, אנליסטית בכלל פיננסים.



בנוגע להורדת הדירוג של קבוצת דלק, רייטר אומרת כי המשמעות היא עלייה בעלות החוב. "אחד האתגרים המרכזיים העומדים בפני החברה הוא שירות החוב. מכירת רודשף מתעכבת, ולמרות ההתאוששות אנו צופים ירידה בתזרימי החברות, קרי בתקבולי הדיבידנדים ורווחי הון ממימוש נכסים", טוענת רייטר.



שיפור משמעותי בתוצאות החברות הבנות



בכלל פינסיים צופים שיפור משמעותי בתוצאות החברות הבנות לעומת הרבעון האחרון של 2008. אך לעומת הרבעון המקביל אשתקד, המגמה מעורבת. בנוסף לכך, רייטר אומרת כי מרבית ההפחתות שייכות לעבר.



"ירידת ערך נגזרים, שערוך נכסי נדל"ן, ירידת ערך מלאי ורה ארגון בדלק אירופה, השפיעו לרעה על תוצאות הרבעון הרביעי ב-2008. להערכתנו, מרבית ההפחתות שייכות לעבר ואנו לא צופים הפחתה משמעותית ברבעון הראשון של 2009", אומרת רייטר.



המדד הנמוך והתחזקות הדולר ימתנו את הוצאות המימון של הקבוצה, מעריכים בכלל פיננסים. בנוסף לכך, רייטר אומרת כי החל מהרבעון השני של 2009, הפרדת דלק נדל"ן תביא לירידה ביתרות החוב הממוצעות של החברה, מה שצפוי להשפיע לחיוב על הוצאות המימון.



רייטר מציינת כי במהלך החודשיים הקרובים צפויים להסתיים מבחני האימות של תמר 2, שיקבעו את כמות הגז המוכחת במאגר ויאפשרו את תחילת הפיתוח. במחצית השנייה צפויים להתחיל חיפושים חדשים ברישיונות שמסביב למאגר תמר, שאינם מתומחרים במודל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully