וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מיוני: הקלות בדמי אבטלה

רוית הכט

27.5.2009 / 16:48

ההקלה המשמעותית: מובטל יהיה זכאי לדמי אבטלה גם אם עבד רק 9 חודשים מתוך 18 לפני תקופת האבטלה במקום 12 חודשים. עלות התוכנית: 100 מיליון ש' בשנה

משרד העבודה והרווחה והביטוח הלאומי גיבשו הקלות בדמי אבטלה, בעקבות חציית שיעור האבטלה למעבר ל-7.5%.

"נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום, שמצביעים על זינוק בשיעור המובטלים והגעתו לרמה של 7.6% החודש מרץ, נותנים תוקף ליישומן בפועל של ההקלות למובטלים שאותן הציגו שר הרווחה והשירותים החברתיים, יצחק הרצוג, ומנכ"לית המוסד הביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני, לפני מספר חודשים". כך נכתב בהודעת משדר העבודה והרווחה והביטוח הלאומי.

בעקבות המשבר הכלכלי גיבש המוסד לביטוח לאומי תוכנית סיוע למובטלים, שמרכיבה המשמעותי מתמקד בקיצור תקופת האכשרה למובטל - במקום לצבור שנת עבודה מתוך 18 חודשים, יוכלו המובטלים לקבל דמי אבטלה גם אם צברו 9 חודשי עבודה מתוך 18 חודשים.

הקלה זו תיכנס לתוקפה בתחילת חודש יוני 2009 ותעלה את מספר הזכאים לדמי אבטלה מתוך מספר הבלתי מועסקים כיום במשק. עלות יישום התוכנית לשנה: כ- 100 מליון שקל.

"מדובר בהפעלת רשת ביטחון למובטלים, שהיא הכרחית נוכח הגידול במספר הבלתי מועסקים" , אמר הרצוג, "ההקלה היא בגדר מענה ראוי לאוכלוסייה גדולה, הנמצאת בחרדה באשר לעתידה הכלכלי. אני מעריך כי צעד זה יושלם בחקיקת חוק התקציב שיפרוס רשת ביטחון רחבה אף יותר מזאת".

לדברי מנכ"ל הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני, "הפעלת התוכנית היא חלק מהאמצעים שאנו מגבשים ומתכננים להתאמת הצעדים הנדרשים להתמודדות עם המשבר האבטלה שמחייב מתן מענה מתאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully