וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת ויליפוד: בית המשפט הוציא צו מניעה זמני האוסר על סלטי שמיר לבצע שינוי בעלות במניות החברה

הילה רז

27.5.2009 / 17:26

כמו כן, על יעקב גינצבורג ועמירם גיא נאסר לבצע כל שינוי בעלות במניות החברה שאינן בבעלותם



השופט יהודה זפט מבית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא היום צו מניעה זמני האוסר על סלטי שמיר ומנהליה, יעקב גינצבורג ועמירם גיא לבצע כל שינוי בעלות במניות החברה שאינן בבעלותם, לבצע כל פעולה שלא בהתאם לתקנון החברה, להפריע לעבדות דירקטוריון החברה ולעבודתו של המנכ"ל הרצל יפרח. כן נאסר על השניים למנוע מסמנכ"ל הכספים של החברה מלהשתתף בדיונים שייקבעו לאישור הדוחות הכספיים של סלטי שמיר. השופט הטיל על גינצבורג וגיא תשלום הוצאות משפט ובנוסף שכר טרחת עורכי דין בסך 30 אלף שקל.



בסוף השבוע שעבר הגישה ויליפוד בקשה לבית המשפט שיאסור על בעלי השליטה לשעבר בשמיר, יעקב גינצבורג ועמירם גיא, לבצע פעולה כלשהי במניותיהם. כן ביקשה ויליפוד, המחזיקה ב-51% ממניות סלטי שמיר, כי בית המשפט יורה לשניים שלא להפריע לעבודת הדירקטוריון ולעבודת המנכ"ל מטעם ויליפוד. ויליפוד טענה באמצעות עו"ד חדווה כהן הרמתי ומיכאל וקנין ממשרד מ. פירון ושות' שהשניים ניסו להשתלט על ניהול החברה, אף שאינם בעלי השליטה בה.



בתגובה שהגישה סלטי שמיר באמצעות עו"ד מישל אוחיון, נטען כי לאחר שדו"חותיה הכספיים למחצית הראשונה של 2008 הציגו תוצאות חיוביות, נזכרה ויליפוד שהישגים אלו יאלצו אותה לשלם תוספת של כ-6 מיליון שקל, ולכן הם החלו להשתמש בשליטתם בחברה כדי לעוות את הד"וחות הכספיים. התוספת הכספית, נטען, אמורה היתה להתווסף ל-5 מיליון שקל ששילמה ויליפוד לפני כשנתיים במועד רכישת השליטה בסלטי שמיר.



השופט זפט מציין בהחלטתו מהחומר שהוצג בפניו נראה כי גינצבורג וגיא פעלו באופן חד צדדי להשתלט על החברה ולמנוע מנציגי ויליפוד לנהל את החברה לפי החלטת דירקטוריון החברה. השופט מקבל את הטענה כי גיא וגינצבורג מנעו מנציגי ויליפוד להשתתף בישיבה ומציין כי "הדרך בה נקטו ל"הכרעת המחלוקת" אינה דרך מקובלת, ויש בה משום עשיית דין עצמית ונטילת הדין לידיים". השופט מוסיף כי הפעולות שננקטו על ידי גיא וגינצבורג מפרוץ הסכסוך ננקטו באופן חד צדדי, והתיימרו לבטל את מעמדה של ויליפוד כבעלת מניות שליטה, כשהסיבה האמיתית לכך היא המחלוקת הכספית בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully