וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חודשים לאחר ההשקה: הרכבת משביתה את קרונות סימנס החדשים בשל "תקלות חוזרות בהפעלתם"

אבי בר-אלי

27.5.2009 / 17:56

ברכבת ישראל שוקלים לתבוע את סימנס; התקלות הביאו לעצירת מערך הרכבת באמצע הדרך ולעיכוב בזמני ההגעה



מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק הראל, הורה היום על הפסקת השימוש במערך קרונות סימנס, שנכנסו לשימוש רכבת רק לפני כשלושה חודשים לאור תקלות חוזרות ונשנות בהפעלתם. במכתב שהוציא לסמנכ"לים ולמנהלי האגפים הרלוונטיים, הורה הראל, להוציא את מערך הרכבת של חברת סימנס לבחינה מחודשת, "עד שייסתיימו הבדיקות ויימצאו הסיבות לתקלות, וכן יגובשו פתרונות אשר יאפשרו הפעלת המערך באופן תקין".



המערך הראשון של קרונות סימנס החדשים הושק לפני כחודשיים, באיחור של כתשעה חודשים. מערך הקרונות החדש כולל שמונה קרונות חד קומתיים בעלי 600-650 מקומות ישיבה, המופעלים בהנעת דיזל. מערך זה הופעל בקו נהרייה-מודיעין, ואולם מאז הכנסתו לשירות התגלו בו מספר תקלות אשר הביאו לעצירת הקרונות באמצע הנסיעה. בחברת סימנס נימקו את התופעה ב"מערכות הגנה מתקדמות המופעלות כנדרש, ומצויות בהליכי לימוד", ואולם ברכבת החליטו להשבית את המערך. הראל הודיע כי ישקול אף לקנוס את חברת סימנס בגין הפגיעה בציבור הנוסעים.



"רכבת ישראל הכניסה לתקופת ההרצה את מערך הרכבת החדש של סימנס, כחלק ממהלך כולל להגדלת צי הנייד ושיפור השירות לנוסע", אמר הראל. "בעת תקופת ההרצה נתגלו בעיות טכניות חדשות שגרמו פעמים רבות לעיכובים ולפגיעה בנוסעי הרכבת וברמת הדיוק של החברה. איכות השירות לנוסע ודיוק הרכבות הינם הנושאים הראשונים שטיפלתי בהם מאז כניסתי לתפקיד בשנה שעברה, ואם המערך החדש פוגע בשירות ובדיוק, הרי שיש לבחון אותו בשנית".



בינואר 2006 זכתה סימנס במכרז שפירסמה רכבת ישראל לאספקת 87 קרונות, עם אופציה לאספקת 585 קרונות נוספים. לאחר עיכוב של כתשעה חודשים מצד סימנס, הגיע ביוני 2008 המשלוח ראשון של קרונות הרכבת החדשים, ושאר הקרונות צפויים להגיע עד סוף 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully