וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית כרטיסי הפלאש סנדיסק חתמה על הסכם רישוי פטנטים חדש עם סמסונג; המניה מזנקת ב-18%

סוכנויות הידיעות

27.5.2009 / 17:57

שיעור התמלוגים שתקבל סנדיסק בהסכם החדש נמוך במחצית, אך הובטח לה נתח קבוע מייצור השבבים של סמסונג



מניית סנדיסק מזנקת ב-18% במסחר בוול סטריט לאחר שיצרנית כרטיסי הפלאש הודיעה על הארכת הסכם רישוי פטנטים עם חברת סמסונג אלקטרוניקס הדרום קוריאנית למשך שבע שנים נוספות, אם כי בשיעור תמלוגים נמוך יותר, אך הובטח לסנדיסק נתח קבוע מייצור השבבים של סמסונג.



סנדיסק מתמחה בכרטיסי זיכרון מבוססי שבבי פלאש, המשמשים במצלמות דיגיטליות ובנגני מדיה. סמסונג היא אחת מספקיות השבבים של סנדיסק, אולם לסנדיסק פטנטים רבים בתחום כרטיסי הזיכרון. סמסונג משלמת מדי שנה לסנדיסק תמלוגים בסך כ-350 מיליון דולר עבור פטנטים של האחרונה.



"אנחנו מאוד שבעי רצון מהסכם. יתר על כן, הבטחת המשך הגישה לייצור זכרונות פלאש של סמסונג בתנאים תחרותיים, תעניק לנו גמישות רבה יותר בניהול השקעות הון בעתיד", אמר מנכ"ל ומייסד סנדיסק, אלי הררי.



בדיווח לבורסת סיאול, ציינה סמסונג כי למרות שלא ניתן לחשוף חלק מפרטי ההסכם עם סנדיסק, שיעור התמלוגים בהסכם החדש - אשר יכנס לתוקף ב-14 באוגוסט - נמוך במחצית מרמתו בהסכם הנוכחי.



הררי העריך בשבוע שעבר כי שנת 2009 עשויה להתברר כטובה באופן משמעותי משהעריך בתחילת השנה, לאחר שקיצוצים חדים בייצור זכרונות פלאש השיבו את איזון למגזר שנפגע עקב היצע-יתר. בחודש פברואר, הזהירה סנדיסק כי שנת 2009 עלולה להיות מאתגרת ביותר.



"אני מרגיש טוב עכשיו כפי שהרגשתי בכל שלב בשלוש או ארבע השנים האחרונות", אמר הררי ביום שלישי שעבר בכנס טכנולוגיה של חברת המידע הפיננסי רויטרס בניו יורק. עוד ציין כי מחירי זכרונות פלאש יותר מהוכפלו במהלך ארבעה החודשים האחרונים, והיצרנים צימצמו בשיעור ניכר את התפוקה.



סנדיסק, אשר הוקמה בשנת 1988 על ידי הישראלי לשעבר ד"ר אלי הררי, מומחה לזיכרונות מחשב, מעסיקה כ-3,000 עובדים ברחבי העולם, בהם כ-700 בישראל. מטה סנדיסק נמצא בקליפורניה, אך החברה מחזיקה בשלושה מתקנים בישראל: בפארק התעשייה בתפן - מרכז שהוקם ב-96'; בעומר; והמרכז הגדול בכפר סבא, שהוקם לאחר שסנדיסק רכשה את המתחרה אם-סיסטמס באוגוסט 2006 ב-1.35 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully