וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: הדו"ח של בנק לאומי צפוי להיות טוב ביחס למתחרים

נועה פרייס

27.5.2009 / 18:20

גם באקסלנס אומרים שלאומי עשוי להפתיע את השוק לטובה



הדו"ח של בנק לאומי צפוי להיות טוב יחסית למתחרים, כך מעריכים היום בבית ההשקעות אי.בי.אי. ההמלצה למניה נשארת על "קנייה", במחיר יעד של 11.2 שקל. בנק לאומי צפוי לפרסם את דו"חותיו לרבעון הראשון של 2009 ביום ראשון הקרוב.



"בנק לאומי יציג להערכתנו דו"ח טוב יחס למתחרים, בעיקר דרך תיק האג"ח הקונצרני הישראלי", אומר ליאור רבינוביץ', אנליסט באי.בי.אי. רבינוביץ' טוען גם כי "שיעור החובות המסופקים צפוי להיות נמוך מהשיאים של שני הרבעונים האחרונים של 2008".



רבינוביץ' מעריך גם כי מעמדו האיתן של בנק לאומי תתורגם לגידול בתיק האשראי, תוך שמירה על הלימות הון גבוהה וקרובה ל-12%. הרווחיות המימונית הנגזרת מכך, צפויה לתרום לשורה העליונה בהמשך 2009 ו-2010.



"לגבי המשך השנה המצב יותר מעורפל"



גם בבית ההשקעות אקסלנס אומרים כי "לאומי עשוי להפתיע את השוק לטובה ולפרסם דו"חות טובים מהצפוי".



טרנס קלינגמן, אנליסט באקסלנס, טוען כי רווחים מתיקי נוסטרו ורמת הפרשות לחומ"ס יחסית נמוכה (כפי שהיה בפועלים ובמזרחי), ביחד עם שיעור מס נמוך בעקבות היחלשות השקל ברבעון, יסדירו רווח נקי של כ-416 מיליון שקל ללאומי. הרווח משקף תשואה על ההון של 8.7%, כנראה הגבוהה ביותר במערכת.



"לגבי המשך השנה המצב יותר מעורפל", טוענים באקסלנס. "לאומי סובל מלחץ על מרווח הפקדונות כמו כל הבנקים, וכנראה לא נראה רווחי נוסטרו כל כך גבוהים בהמשך השנה, אלא אם יחול שיפור משמעותי בתיק אג"ח בנקים חו"ל", אומר קלינגמן.



בנוסף לכך, קלינגמן מוסיף כי חברות כלולות (בעיקר החברה לישראל) עשויות להסב הפסדים לבנק לאומי כבר מהרבעון השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully