וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיים במכירת עוף העמק: ספקי העופות שנפגעו מקריסת המשחטה מתנגדים למכירתה לקבוצת רמי לוי

עמירם כהן

27.5.2009 / 19:42

"המחיר שהוסכם אינו מייצג את הפוטנציאל הנדל"ני של המשחטה הנאמד ביותר מ-20 מיליון שקל"



ועד פעולה שהקימו ספקי העופות למשחטת "עוף העמק" תובע מרשם האגודות השיתופיות, עו"ד אורי זליגמן, למנוע את מכירת המשחטה שקרסה לקבוצת רמי לוי - עמיר שיווק. קבוצת רמי לוי זכתה בהתמחרות שנערכה על ידי מפרק המשחטה עו"ד נמרוד טפר, כשהציעה לרכוש, להפעיל ולהעסיק את 220 עובדי המשחטה תמורת 13 מיליון שקל.



ספקי העופות למשחטה טעונים במכתב לרשם, כי המחיר שהוסכם אינו מייצג את שוויה של המשחטה וכי הפוטנציאל הנדל"ני בלבד של המגרש עליו היא ממוקמת נאמד ביותר מ-20 מיליון שקל, זאת ללא שווי ציוד המשחטה הנאמד במיליוני שקלים.



יו"ר ועד הפעולה שלומי אילן, מציין במכתבו לרשם כי המחיר שזכה בהתמחרות אינו מותיר כל תמורה לספקי העופות בגין חובה של המשחטה לספקים המסתכם ב-13 מיליון שקל: "העסקה המוצעת אינה עומדת בשום קנה מידה ציבורי ולא נאפשר את קיומה", כלשונו.



ספקי העופות פנו במקביל למפרק המשחטה עו"ד טפר, בבקשה לפתוח חקירה האם הייתה העדפת נושים אסורה בהליך המכירה, מפני שחלק מהספקים הם שותפים במשחטה ונגועים לטענת ועד הפעולה בניגוד עניינים.



אילן הבהיר עוד כי ועד הפעולה של הספקים נחוש לנקוט בכל הצעדים הציבוריים והמשפטיים הדרושים כדי לקבל תמורה הוגנת על העופות שסופקו למשחטה.



גם ארגון הקניות של קיבוצי עמק יזרעאל "משקי עמק יזרעאל" המחזיק בשעבוד על קרקע המשחטה, ביקש מהרשם למנוע את המכירה מאחר שהסכום שנקבע בהתמחרות נמוך מדי, לטענתו ואינו מייצג את הפוטנציאל הנדל"ני של המשחטה.



"משקי עמק יזרעאל" והבנק הבינלאומי הם נושים מובטחים לחובות המשחטה המסתכמים ב-47 מיליון שקל. 13 מיליון שקל החוב לארגון הקניות ו-5 מיליון שקל לבנק. אם תאושר המכירה יאלצו הנושים המובטחים לוותר על חלק מהחוב בעוד שספקי העופות לא יקבלו דבר.



תגובת עו"ד טפר: "הובאו בפני מספר פניות בנוגע לרכישת נכסי האגודה בפירוק (עוף העמק) הניצבת לאישור בפני ועדת המכירות של רשם האגודות השיתופיות. תגובתי להן תינתן בפני ועדת המכירות". עוד אמר עו"ד טפר כי רשם האגודות השיתופיות הורה לו לבקשת מספר נושים, לפתוח בחקירה באשר לטענות להעדפת נושים: "להבנתי אין קשר בין טענות אלה לעסקה לרכישת נכסי האגודה בפירוק וחוות דעתי תוצג בפני ועדת המכירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully