וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במשטרה: ליברמן הפליל עצמו בעבירות של לקיחת שוחד - בקרוב יוגש נגדו כתב אישום

יהונתן ליס

27.5.2009 / 21:36

לדברי אותם גורמים, גרסתו של שר החוץ לא הצליחה להפריך את המיוחס לו



במשטרה גוברת ההערכה כי ניתן יהיה להגיש כתב אישום חמור נגד שר החוץ, אביגדור ליברמן, בשורת העבירות שלגביהן נחקר באחרונה. גורמים המעורים בחקירה הבהירו כי גרסתו של ליברמן, כפי שנמסרה עד כה בחקירותיו, לא הצליחה להפריך את החשדות המיוחסים לו. לדבריהם, לא התגלו קשיים ראייתיים במהלך החקירה בשבועות האחרונים, והעיכוב בהעברת חומרי החקירה לפרקליטות נובע מלוח הזמנים הצפוף של שר החוץ שלא איפשר קיום של חקירות במועדים תכופים יותר. היום נחקר ליברמן בפעם החמישית מאז שנכנס לתפקיד.



בתוך שבועות אחדים צפויה המשטרה להשלים את החקירה ולהעביר את ממצאיה לפרקליטות. "ככל שהחקירה מתקדמת גוברים הסיכויים שהתיק יועבר לפרקליטות עם תשתית ראייתית משמעותית לכתב אישום", אמרו גורמים במשטרה. הלבנת ההון צפויה להיות עבירת הבסיס שעליה ימליצו החוקרים להגיש את כתב האישום.



כ-3,500 מסמכים שהתקבלו בחודש ספטמבר האחרון ממשרדו של עורך דינו של ליברמן, יואב מני, וממקורות שונים בקפריסין, חיזקו באופן משמעותי את החומר הראייתי נגד ליברמן. ל"הארץ" נודע כי שר החוץ הפליל עצמו במהלך חקירותיו גם בעבירה של לקיחת שוחד, ואולם על פי ההערכה מדובר בעבירה פחות משמעותית בתיק, שניתן יהיה לוותר עליה במסגרת כתב אישום סופי - בין היתר במקרה שייחתם עמו הסדר טיעון.



ליברמן נחקר היום באזהרה במשך חמש שעות וחצי על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). באגף החקירות והמודיעין הבהירו כי חקירתו של ליברמן נסבה סביב עבירות שוחד, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד. במקביל, המשטרה חקרה מעורבים נוספים בפרשה, ובהם עו"ד מני, שייצג את ליברמן בעסקיו.



שר החוץ התבקש הערב למסור את גרסתו לחשדות הנוגעים לשיבוש חקירה בעניינו. מחומר החקירה עולה כי יחד עם כמה משותפיו פעל לפחות בשלושה מקרים כדי לשנות את שמות חברות הקש שהקים בקפריסין, לכאורה לאחר שחשד שהמשטרה הצליחה לזהותן. בפעם האחרונה שינו ליברמן ואנשיו את שמות החברות ב-2006, בעיצומה של החקירה נגדו, לאחר שליברמן הבין שחוקרי המשטרה מעתיקים את מרכז הכובד של חקירת הפרשה מאוסטריה לקפריסין.



בחקירותיו האחרונות הציגו החוקרים לשר החוץ מסמכים המתעדים תנועות כספים מחשבונות של חברות הנחשדות כחברות-קש שנועדו, לכאורה, להזרים ממון לכיסו. ליברמן נדרש להסביר מהם מקורות הכסף, את המניעים להקמת החברות ופעילותן, וכמה כסף הגיע, בסופו של דבר, לחשבונותיו. במקביל לחקירתו זומנו כמה מעורבים נוספים בפרשה לחקירה, בהם עורך הדין מני. באגף החקירות הבהירו כי לא נערך עימות בין ליברמן לבין הנחקרים האחרים בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully