וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי פרלמנט בגרמניה חשודים בהדלפת תוצאות ההצבעה לבחירת הנשיא באמצעות אתר טוויטר

סוכנויות הידיעות

27.5.2009 / 22:15

התוצאות הופיעו בשירות המיקרו-בלוגינג 15 דקות לפני הפרסום הרשמי, דיווח "פייננשל טיימס"



חברי פרלמנט בגרמניה יתחילו להיחקר היום בחשד להדלפת תוצאות ההצבעה לבחירת נשיא גרמניה באמצעות שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר, כך דיווח העיתון "פייננשל טיימס". תוצאות ההצבעה שנערכה ביום שבת - אשר בה נבחר הרסט קהלר לכהונה נוספת, פורסמו באתר טוויטר קרוב ל-15 דקות לפני פרסומן באופן רשמי.



אתר טוויטר, אשר נוסד לפני שנתיים, צבר בחודשים האחרונים פופולאריות הולכת וגוברת, ורשם בחודש שעבר זינוק של 83% במספר המבקרים הייחודיים בשירות לעומת החודש הקודם, ל-17 מיליון מבקרים, לפי נתוני חברת קומסקור.



הזינוק במספר המבקרים הייחודיים באתר, אשר עקף בחודש שעבר את מספר המבקרים הן באתרי מדיה מובילים דוגמת "וול סטריט ג'ורנל" ו"ניו יורק טיימס", נרשם הודות לכיסוי תקשורתי נרחב של השירות. האתר התפרסם לאחר שכוכבת הטלוויזיה, אופרה וינפרי, הצטרפה לשירות ולאחר שהשחקן אשטון קוצ'ר הצליח לנצח את רשת CNN במירוץ למיליון עוקבים בטוויטר.



טוויטר הוא אתר המאפשר לגולשים לכתוב ולפרסם מסרים בני 140 תווים לכל היותר, בדומה לשורת הסטטוס המוכרת מפייסבוק שנולדה בעקבותיו, או הודעת טקסט בטלפון הסלולרי. כך יצר טוויטר קטגוריה אינטרנטית חדשה, הנקראת מיקרו-בלוגינג. המיני-עדכונים הללו יכולים להיות דיווחים יבשים על מה שעושים הגולשים באותו רגע, הגיגים, קישורים לכתבות חיצוניות וכל מה שעולה על הדעת ונכנס ב-140 תווים. הגולשים מגיבים זה על עדכוניו של זה ללא הפסקה, ויוצרים שיחה הגלויה לעיני כל.



בשנה שעברה דחתה טוויטר הצעת רכש בסך 500 מיליון דולר מצד אתר הרשתות החברתיות פייסבוק, לדברי מקורות המקורבים לחברה, דיווחה רויטרס. על פי דיווחים אחרים, ענקית האינטרנט גוגל אף היא ניהלה מגעים לגבי עסקה אפשרית עם גוגל. בחודש שעבר, בעת פרסום תוצאותיה הרבעוניות של גוגל, אף אמר מנכ"ל החברה, אריק שמידט, כי היה שמח להגיע להסכם שותפות בתחום הפרסום עם חברות דוגמת טוויטר.



לצד הערכות אופטימיות כי טוויטר ימשיך לצבור תאוצה, ומספר המבקרים הייחודיים החודשי בו יגיע ל-50 מיליון עד הקיץ, יש המצביעים על דעיכה בהתלהבות מהשירות. סקר שערכה חברת המחקר נילסן, ואשר ממצאיו פורסמו לפני כשלושה שבועות, העלה כי יותר מ-60% מהמשתמשים החדשים בטוויטר מפסיקים את השימוש בשירות לאחר חודש.



"טוויטר נהנה מגל הצלחה בחודשים האחרונים", אמר בעת פרסום הסקר דיוויד מרטין, סגן הנשיא של נילסן, "אך הוא לא יוכל לשמור על הצלחתו המטאורית בלי בסיס יציב יותר של משתמשים נאמנים". שיעור המשתמשים הקבועים של טוויטר, 40%, הוא נמוך בהשוואה לזה של מתחריו, פייסבוק ומייספייס, ששמרו על כ-80% ממשתמשיהם, כשהחלו לצבור תאוצה.



יתר על כן, השפה של אתר טוויטר וקיצורי המילים עלולים להיות מאיימים עבור משתמשים חדשים. בפברואר הודה מנכ"ל טוויטר, אוון וויליאמס, בראיון שנערך עמו, כי עבור נרשמים חדשים בטוויטר, השימוש בו יכול להיות אתגר אמיתי. "זה פשוט מאוד, אך זה לא מובן מאליו לכל אחד", הדגיש וויליאמס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully