וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימי משבר שווה לחזור לפוליטיקה

חגי עמית

28.5.2009 / 7:05

ויצמן שירי חוזר לפעילות במפלגת העבודה בזמן שהמשבר הכלכלי מכווץ את עסקיו. ייתכן שהוא חושב כי זה זמן מצוין להשקיע במפלגה - שהמניה הפוליטית שלה נסחרת כיום בשפל חסר תקדים



>> מדד ת"א 25 - מדד המניות המוביל בבורסה - סיים את השבוע עם עלייה של 0.7%. עבור שוק איגרות החוב, לעומת זאת, היה זה שבוע של ירידות. אחת החברות שסובלות מהמשבר בשוק החוב היא תשואה 10, שעם בעלי השליטה בה נמנה המזכ"ל הזמני של מפלגת העבודה ויצמן שירי.

שירי, 53, כיהן כח"כ מטעם מפלגת העבודה בשנים 99'-2003 וב-2006 - וגם היה סגן שר הביטחון במשך שלושה חודשים ב-2002. בסוף אפריל האחרון הוא נבחר להחליף את המזכ"ל הקודם של המפלגה, איתן כבל.



בשוק ההון קיים המונח "פוזיציה", שמתייחס להימור של משקיע על כיוון השווקים. ב-2002, עם קריסתה של מפלגת העבודה בהנהגת אהוד ברק, קרסה גם הפוזיציה הפוליטית של שירי. בכורח הנסיבות הוא הקפיא את הקריירה הפוליטית שלו ופנה לתחום שנהנה מגאות גבוהה יותר ממפלגת העבודה: הנדל"ן - תחום שבו הוא גם עסק בעבר.



במארס 2007 רכשה קבוצת משקיעים בראשות שירי (17%) ובן דודו יונה שמש (36%) את השליטה בתשואה 10. גם בשוק ההון שירי המשיך לעבוד עם הציבור - אך לא עם ציבור המצביעים, אלא עם ציבור המשקיעים - וגייס ממנו באיגרות חוב 70 מיליון שקל לתשואה 10.



שירי הוא לא מהממונפים הגדולים של שוק ההון הישראלי. ואולם המשבר בשווקים שפרץ בסוף 2008 מצא אותו שוב בפוזיציה הלא נכונה. מניית תשואה 10 איבדה כחצי מערכה בשנה האחרונה, ואיגרות החוב של החברה איבדו 25% משוויין.



השבוע מימשה תשואה 10 שני נכסים: היא מכרה מבנה מסחרי בבאר שבע בכ-19.7 מיליון שקל - בהפסד של כ-2 מיליון שקל לקופתה; ומבנה מסחרי בירושלים תמורת 6.88 מיליון שקל - בהפסד של 1.5 מיליון שקל לקופתה. למעט נכס אחד, יתרת נכסי החברה הם במזרח אירופה. תשואה 10 גם הודיעה בחודשים האחרונים על ביטול ודחייה של פרויקטים ושיתופי פעולה.



חלק ממימוש הנכסים של תשואה 10 בוצע באמצעות אג"ח של החברה: רוכשי הנכסים היו יכולים לרכוש את החוב של תשואה 10 בבורסה, במחיר נמוך בעשרות אחוזים משוויו האמיתי, ולהעביר אותו לידי החברה כחלק מהתשלום. המשמעות עבור תשואה 10 היא קיצוץ של חובותיה.



בימים שבהם חברות נדל"ן מפחדות לממש בהפסד נכסים שאפשר יהיה להרוויח מהם בגאות - מאמציה של תשואה 10 לעמוד בהתחייבויותיה הם בשורה טובה. ואולם הם גם מבשרים על ההשלמה שלה עם ההתכווצות בפעילותה.



ייתכן שהשקיעה בעולם הכלכלי דחפה את שירי חזרה לעולם הפוליטי. במונחים פוליטיים, המניה של מפלגת העבודה נסחרת בימים אלה בשפל חסר תקדים - ולמשקיע חכם זה הזמן הטוב ביותר להיכנס להשקעה בה. אם היא תעלה שוב, אפשר יהיה להרוויח - פוליטית, כמובן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully