וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקים בחשמל

אבי בר-אלי

28.5.2009 / 7:05

פרשת הטוקבקים בחברת החשמל מציבה לכאורה את ההנהלה ואת ועד העובדים משני צדי המתרס - אבל שניהם נהנו מתוצאותיה: הסטת הדיון מעניינים מהותיים, כמו הפסקות החשמל היזומות והרפורמה בחברה



>> במשך שבוע שלם התפנו בחברת החשמל, בכלי התקשורת, בוועדת הכלכלה של הכנסת ואפילו במשרד מבקר המדינה מעיסוקיהם השוטפים, מתלאות הסיאוב במשק ומהדיונים המקצועיים היבשים, כדי להתפלש במימיה הרדודים של "פרשיית הטוקבקים" בחברת החשמל.

הגיבורות של הפרשה הן הנהלת חברה ממשלתית, המתקשה בקביעת סדר יום תקשורתי, וחברת מגיבים בשכר שנשכרה על ידי ההנהלה בעלות של 5,000 שקל בחודש כדי לייצג את עמדותיה בתגובות לידיעות בעניינה המפורסמות באתרי אינטרנט.



בן רגע נשכחו הפסקות החשמל היזומות שאירעו ברחבי המדינה לפני כשבועיים, לאחר שחברת החשמל שוב נתפסה כשמכנסיה מופשלים; נשכחה הרפורמה בחברה, שאמורה להיכנס לתוקפה בעוד חודש; ונשכחו גם 200 מיליון השקלים שגבתה החברה מהציבור לשווא, ושאלת עתידם מונחת בימים אלה על שולחן הרגולטורים.



ועד העובדים בחברה הזדעק למשמע תוכן הטוקבקים, המסית לכאורה, חברת החשמל הכחישה כי היא שעומדת מאחורי טוקבקים בוטים מסוימים - ודירקטוריון החברה הנחה את ההנהלה להמשיך בשלה. גורמים בוועד העובדים רמזו כי גם הם גייסו בעבר טוקבקיסטים מטעמם, יועצי התקשורת של הוועד, רונן צור ומוטי מורל, איימו בתביעת דיבה נגד מי שיעז לפרסם זאת - אך מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, טען זאת שלשום במפורש.



מבקר המדינה החליט כי למרות הסיטואציה ההזויה העניין קריטי עבור משק החשמל ומצדיק בדיקה, וחברי ועדת הכלכלה קפצו על המציאה - והקדישו לכך שעה מזמנם אשר יועד תחילה בעיקר לדיון במחסור בחשמל.



"הוועד עושה ספין", האשים לסקר בדיון. יו"ר הוועד, מיקו צרפתי, השיב לו: "מה שנעשה כאן - הוא הספין!" - והכל הסכימו, בחלוף שבוע מבוזבז, כי בספינים עסקינן.



"יש פה יותר ממשחק כפול", כתב השבוע יו"ר ועד המהנדסים של חברת החשמל בצפון, יעקב חי, באיגרת שהפיץ לעובדי החברה. "ביום מר צרפתי מתחבק, מסתחבק ומתאם עמדות עם מר עמוס לסקר ומר מוטי פרידמן, ולפתע הוא יוצא לכאורה נגדם. אל תטעו, הכל מתואם ביניהם, זהו משחק בשבילנו ובשביל העיתונאים".



חי מן הסתם מגזים, אבל דבריו לא רחוקים כל כך מהמתרחש בשטח. במסיבת העיתונאים הבהולה שערך ועד העובדים בתגובה לפרשה נמנע צרפתי מלאיים בפיצוץ המשא ומתן עם ההנהלה על יישום הרפורמה בחברה. באותן שעות ממש הניח לסקר על שולחן שר התשתיות בקשה לדחייתה בשנה נוספת. איש לא נתן דעתו לכך - משום שגם זה לא הצליח להסיט את המבטים מאורגיית הצעקות וחילופי ההאשמות הסתמיות בין אנשי משק החשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully