וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביג: נשקיע מאות מיליוני דולרים ברכישת קניונים בארה"ב

מאת מיכאל רוכוורגר

28.5.2009 / 7:05

החברה שבשליטת האחים יהודה ורוני נפתלי הרוויחה 30 מיליון שקל ברבעון הראשון



>> חברת ביג, שבשליטת האחים יהודה ורוני נפתלי, נכנסת בראשונה לארה"ב. בכוונת ביג לחבור לגופים מוסדיים ישראליים גדולים ו/או בנקים, ולהשקיע יחד מאות מיליוני דולרים ברכישת עשרות מרכזים מסחריים פתוחים מחברות אמריקאיות. חברות אלה מחזיקות בנכסים איכותיים, אך בשל המינופים הגבוהים שנטלו הסתבכו עם הבנקים ואינם יכולים לעמוד לבדן בהחזרי חובות.

ביג מנוהלת בידי איתן בר זאב (המחזיק בכ-8% מהחברה) ועוסקת בייזום, תפעול והשכרה של מרכזי קניות פתוחים. החברה מפעילה ומנהלת 12 מרכזים כאלה בישראל, ואמורה לפתוח בשנה הקרובה ארבעה מרכזים נוספים. כן עוסקת ביג בהקמת מרכזים מסחריים בהודו וסרביה. יהודה נפתלי עוסק באמצעות חברות פרטיות בין השאר בתחום המרכזים המסחריים.



בימים אלה בוחנת ביג נכסים בקליפורניה (שבה מתגורר יהודה נפתלי), וכן בחוף המזרחי של ארה"ב בערים כמו ניו יורק ובוסטון. ביג מתכננת להגיע להסכם עם חברות שימכרו את הנכסים על כך שינהלו את הנכסים בפועל.



"המשבר הנוכחי בארה"ב קורה פעם ב-100 שנה. פשוט צריך לקבל החלטות אם אתה מוכן ליטול את הסיכון. גם אם לא הגענו לתחתית בארה"ב והמשבר יכול להימשך עוד כמה שנים, אני יודע שאנחנו כיום מספיק קרוב לשם ובתשואות של 8%-10%, לעומת 5.5%-6% שהיו לפני שנתיים", אמר אתמול בר זאב ל-TheMarker לאחר שחזר לפני כשבוע מסיור בן עשרה ימים בארה"ב.



ביג מתכוונת לממן את רכישת הנכסים באמצעות מקורות עצמיים בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים, הכנסת שותפים פיננסיים ישראלים (בנקים ו/ או גופים מוסדיים גדולים), וכן היא בוחנת אפשרות עתידית של הקצאת מניות ו/ או הנפקת אג"ח. נכון לסוף מארס 2009 בקופתה של ביג היו מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 36 מיליון שקל, וכן קווי אשראי לא מנוצלים בבנק הפועלים ולאומי של כ-600 מיליון שקל.



האג"ח של ביג בהיקף של 680 מיליון שקל נסחרות בתשואות יציבות של 2.8%-6.5%, כשעד סוף השנה אין לחברה תשלומי קרן בגין האג"ח. עד סוף 2009 חייבת ביג לשלם לבנקים ולבעלי אג"ח כ-40 מיליון שקל. יחס חוב לנכסים של ביג היה כ-60% בסוף מארס.



בתוך כך, פירסמה ביג אתמול את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2009. החברה סיימה את הרבעון עם גידול של 24% מהכנסות מהשכרת נכסים לעומת הרבעון המקביל ב-2008 ל-40.4 מיליון שקל. בעקבות קיטון בהכנסות מעליית שווי ההוגן של נדל"ן להשקעה קטן הרווח הנקי של ביג ברבעון ב-24% לעומת הרבעון המקביל ל-30.1 מיליון שקל.



מניית ביג עלתה בכ-13% מתחילת השנה. החברה נסחרת לפי שווי שוק של 520 מיליון שקל - בכ-23% פחות מהונה העצמי, שהסתכם ב-677 מיליון שקל בסוף מארס 2009, והיה 33% מהיקף המאזן של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully