וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית טוב, שוק חלש

אריק מירובסקי

28.5.2009 / 7:11

עסקה מתגלגלת



>> העסקה המתגלגלת שלנו להשבוע היא בשכונת ברנדס בחדרה, שם נמצא בית גדול של 270 מ"ר על מגרש גדול אף הוא - דונם. הבית הוקם בשנות ה-80, וב-20 השנה האחרונות בוצעו עליו שתי עסקות.

1990



ביוני נמכר הבית בתמורה ל-215 אלף דולר, כ-435 אלף שקל לפי השער היציג של אותה תקופה. כיום המחיר נראה צנוע, ואולם בזמנו הוא היה אחד הגבוהים שהושגו בשכונת ברנדס, שנחשבה אז - כמו גם היום - אחת מהשכונות היוקרתיות של חדרה. הסיבות למחיר הגבוה היו השכונה הטובה, גודלו של הבית וגם המיקום בחדרה, שהיתה אז מבוקשת יותר מאשר היום.



ככלל, רמות המחירים בחדרה בתחילת שנות ה-90 היו דומות לאלה שבערים מבוססות בשרון. ואולם ככל שעברו השנים, מעמדה ירד מסיבות שונות, ובהן ניהול עירוני לקוי וקליטת הגירה מאסיווית של עולים מארצות מוצא חלשות.



2009



אותו בית נמכר באחרונה במחיר של 420 אלף דולר - 1.715 מיליון שקל לפי השער היציג ביום חתימת העסקה. גם עכשיו מדובר באחד מהמחירים הגבוהים שהושגו על נכס נדל"ן למגורים בשכונה ובעיר בכלל. גם כיום השכונה נחשבת למבוקשת וליוקרתית בעיר, ואולם קיימים שני הבדלים בין התנאים שהיו ברקע העסקה של 1990 לבין העסקה העכשווית: הראשון והקטן יותר הוא התיישנות הבית. מה שהיה חדש לפני 19 שנה, נחשב לישן עכשיו.



ההבדל הגדול יותר הוא ששוק הנדל"ן של חדרה חווה נפילה גדולה ב-15 השנה האחרונות. אם ב-1990 מחיר של 215 אלף דולר נחשב מכובד גם בקנה מידה של רעננה, למשל, כיום 420 אלף דולר עבור נכס עם נתונים כאלה הם מחיר מצחיק ביישובי השרון המבוססים. לפיכך, ואף שמחיר הנכס קפץ פי ארבעה ב-19 שנה, סביר להניח כי במיקום אחר הוא היה מזנק אף יותר.



-



סייע בהכנת הכתבה: יענק'לה זיני, מסוכנות איש מפתח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully