וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבנייה לא מדביקה את מלאי התכנון"

אריק מירובסקי

28.5.2009 / 7:11

בעל הבית



>> במועצה המקומית בית דגן כבר ראו בדמיונם מאות רוכשי דירות מציפים את היישוב. אלא שמשרד הפנים לא היה שותף להגשמת תוכניתם להקמת 580 דירות חדשות במקום.

באחרונה דחתה ולנת"ע (ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים במשרד הפנים) את התוכנית - צעד שעורר ביקורות בענף הנדל"ן בשל הטענה הרווחת כי מלאי הדירות באזור המרכז נמוך מול הביקוש העז.



"מחוזות המרכז ותל אביב, ובפרט נפות רחובות ופתח תקווה, רצות קדימה במספר יחידות הדיור שהן מייצרות, בהשוואה לתחזיות ולתמ"א 35", אומר אדריכל שמאי אסיף, מנהל מינהל התכנון במשרד הפנים. "למעשה, כבר עכשיו אנחנו בהיקף בנייה של 120% לעומת צפי המתייחס ל-2020.



"יש לנו רזרבות גדולות מאוד של קרקעות מתוכננות באזור המרכז: בחולון, בתל אביב, בפתח תקווה ובהוד השרון - כמעט בכל מקום יש מלאי גדול מאוד - ולכן לא ראינו צורך לאשר תוכנית שהיא מעבר לתכנון הקיים ושרק תפגע בשטחים פתוחים".



אבל בשטח יש ביקוש גדול מאוד למגורים, ונראה כי ההיצע רק יורד.



"הדבר אינו קשור למלאי התכנון הקיים ולאישור של תוכנית כזו או אחרת. ההפך הוא הנכון: יש לנו מלאים עצומים של שטחים מתוכננים למגורים ולתעסוקה. המלאי המאושר כיום למגורים הוא 200 אלף דירות, כשבמרכז מדובר על 80 אלף דירות.



"בכל שנה נבנות כ-30 אלף דירות חדשות, כשמלאי הדירות המתוכננות עולה כל שנה בכ-40 אלף - כך שאנחנו לא מצליחים להדביק את המלאי. הטענה שלפיה בונים פחות בשל היעדר מלאי תכנוני אינה נכונה. השוק לא מוכן להיכנס להשקעות גדולות כשהמחירים לא ממשיכים לעלות וכשהאשראי לא זמין.



"לא רק שאנחנו לא מצליחים להדביק את הביקוש, לפעמים אנחנו עובדים לחינם כי תוכניות בנייה נוטות להתיישן - ואז יש לאשרן מחדש. למשל, התוכנית של פארק צמרת בתל אביב. השטח שם היה מאושר לבנייה במשך עשרות שנים, וכשבאו לבנות בפועל היה צריך לאשר את התוכנית מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully