וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישרדות בירושלים

גיא ליברמן

28.5.2009 / 7:11

ניתוח עסקה



העסקה: דירת 6 חדרים במתחם קרית האומה בירושלים נמכרה ב-4.7 מיליון שקל

על הנכס: הדירה נבנית בפרויקט The Supreme של חברת יהודה רחמים, המשווק כפרויקט יוקרה ירושלמי. שטחה הבנוי הוא 220 מ"ר ועוד 40 מ"ר של שטחי מרפסות, והיא ממוקמת בקומה החמישית. לדירה שלושה כיווני אוויר - לגן סאקר, לטיילת שחוצה את השכונה ולכיוון צפון. אכלוס הדירה מתוכנן ל-2011.



ניתוח העסקה: המתחם שבו נבנה הפרויקט ממוקם במעין אי המנותק מהשכונות האחרות בירושלים, ולכן אזורי הייחוס מוגבלים בעיקר לנחלאות ולרחביה. המחיר הסופי מגלם שווי של 20.6 אלף שקל למ"ר (החישוב מביא בחשבון כי שטחי המרפסות שווים לחמישית מערך מ"ר בנוי). מחיר זה גבוה במעט מהמקובל לפרויקטים חדשים בנחלאות, כ-18 אלף שקל למ"ר.



בהשוואה לאזור הייחוס השני, רחביה, מדובר במחיר נמוך, שכן טווח העסקות בשכונה הוא 23-28 אלף שקל למ"ר. לדברי הקבלן, המחיר המקורי של הדירה היה 4.95 מיליון שקל והרוכש קיבל הנחה של 250 אלף שקל (5%), בשל העובדה שהוא קרוב משפחה של רוכש אחר.



שורה תחתונה: מחד, המכירה ורמת המחיר משדרת כי נכון לעכשיו, הפרויקט שורד את התקופה הקשה בשוק הירושלמי. מנגד, אין ספק שבשלב זה של המכירות, היזמים תיכננו למכור דירות ברמות מחירים גבוהות יותר. מבחינת הרוכש, ההנחה שקיבל משקפת את המחיר הממוצע - כך שאין כאן מציאה.



-



עזר בניתוח העסקה - שמאי המקרקעין קובי ביר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully