וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה באירוע גיוס כספים למפלגה הדמוקרטית: הכלכלה האמריקאית מראה סימנים של התייצבות

רויטרס

28.5.2009 / 8:45

"השגנו הרבה בארבעה חודשים, אולי אפילו יותר ממה שהשיג ממשל פרנקלין בפרק זמן כזה בשנות השלושים"



הכלכלה האמריקאית מראה סימנים של התייצבות לאחר שהתמודדה עם המשבר הכלכלי הקשה זה מספר עשורים - כך אמר אתמול נשיא ארה"ב, ברק אובמה.



"כשאנחנו בוחנים את מצב הכלכלה כעת, אני חושב שאפשר להגיד בביטחון שהצלחנו להתרחק מהסכנה, שכעת ישנה סוג של רגיעה שלא היתה קודם לכן", כך אמר אובמה באירוע לגיוס כספים עבור המפלגה הדמוקרטית בארה"ב.



אובמה לקח לעצמו את הקרדיט על של השיפור במצב הכלכלה, ואמר כי הממשל החדש שלו השיג הרבה בארבעה חודשים, ואולי אפילו יותר ממה שהשיג ממשלו של פרנקלין דלנו רוזוולט בשנות השלושים של המאה שעברה.



בין יתר המרכיבים בכלכלה האמריקאית שהראו שיפור בתקופה האחרונה נמצא מדד ביטחון הצרכנים, אשר עלה בחודש מאי לרמתו הגבוהה זה שמונה חודשים. משמעות הדבר היא שאזרחים רבים בארה"ב מאמינים כי הגרוע כבר מאחוריהם.



אך למרות שהכלכלה מראה סימנים של התייצבות, אובמה אמר כי עדיין יש הרבה עבודה לפניו, בנוגע למערכת הפיננסים המקומית. "אנחנו לא יכולים לנוח על זרי הדפנה, מכיוון שעדיין יש עוד הרבה מה לעשות בנושאים שונים, מביטוחי הבריאות דרך החינוך ועד להורדת התלות האמריקאית בנפט ממדינות זרות", אמר אובמה.



רפורמות רבות בתחומים כמו הרגולציה הפיננסית נחוצים כדי לקדם את ארה"ב מעבר למעגלי יצירת בועה ופקיעתה, לפי אובמה.



"לא מדובר בשימוש בכרטיס האשראי עד לרמת המקסימום, מינוף יתר של הבנקים ויצירת בועות שהחליפו את בועת הדיור", אמר אובמה לאורחים באירוע, ביניהם כוכבי הוליווד כמו סטיבן שפילברג אשר תרמו 30,400 דולר לזוג כדי להשתתף בארוחת הערב עם אובמה.



"מדובר ביצירת סביבה שבה אנחנו יכולים לראות התקדמות איטית ויציבה לכיוון צמיחה", סיכום הנשיא האמריקאי.



אובמה נאם לאחר מכן בפני קהל רחב יותר, אשר שילם 1,000-2,500 דולר לכרטיס כדי לראות אותו נואם, ולשמוע את הזמרת ג'ניפר הדסון ואת להקת Earth, Wind and Fire. שני הנאומים צפויים לגייס למפלגה 3-4 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully