וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניוקי רומנה לשבועות בהשראת הביסטרו האיטלקי אסיף

עומר בהט

28.5.2009 / 8:56

בישול אנין במחיר זמין



>> חובבי תיאוריות קונספירציה אוהבים לספר שלפני שנות ה-30 של המאה הקודמת סנטה קלאוס היה קדוש די מינורי וגרום, שהופיע במרבית התמונות לבוש בגלימות ירוקות ומשובצות ובכובע אפיפיורי גבוה עם צלב. היתה זו קוקה קולה שצבעו אותו באדום ולבן, צידה אותו בכרס, מצנפת וזקן עבות, כדי לשכנע אנשים שאפשר לשתות את השחור התוסס גם בחורף.

גם סמלי החגים הישראלים אינם חפים מקונספירציות וקומבינות. ט"ו בשבט, למשל, נוצר בלחץ קק"ל וגילדת יבשני הפירות, או קונספירציית יצרני החלב וחברות התרופות נגד צרבת, הידועה גם בשמה העממי "שבועות" - שלה נפלתי קורבן השבוע. בזמן שכתף עגל השתכשכה לה בתבנית בתנור, מוכנה לככב בטור זה, נלחש לי שבעצם אני אמור לכתוב על מתכון עם גבינה. מיד רצתי לאסיף, הביסטרו האיטלקי מזרח תיכוני אשר בלילינבלום בחיפוש אחר מתכון.



המנות של אסיף יוצרות אשליה של פשטות, אך הצלחות היוצאות מהמטבח נוטפות אלגנטיות מוקפדת וצבעוניות רעננה, שלא משאירות ספק בכך שעל המטבח מנצחת שפית. עינב ברמן, השפית, לא נכחה, אך מורן אטדגי, מנהל המטבח נחלץ לעזרתי.



הניוקי רומנה שבחרנו (ניוקי בסגנון רומאי) הוא מעין ניוקי לעצלנים. אך אל תטעו - "עוגיות" הסולת והגבינה האלה נמסות בפה ומשאירות חלל שקורא לעוד והן בהחלט ריענון ראוי לשולחן החג ולכל השנה. כמו כל פסטה, הן יאהבו רטבים ותוספות כיד הדמיון הטובה עליכם. באסיף הן מוגשות עם גבינת טלג'יו ונקניק פנצ'טה - שניהם לא זולים ובעצתו של אטדגי מומרים פה בקממבר ישראלית.



מחיר המנה במסעדה: 44 שקל



מחיר המנה הביתית: 6 שקלים



מתכון ל-8 מנות



מצרכים: 3.5 כוסות חלב - 5.5 שקלים, 120 גרם חמאה בקוביות קטנות - 4 שקלים,



2 כפיות מלח כוס סולת - 1.5 שקלים, 5 חלמונים - 5 שקלים, 1.5 כוסות פרמז'ן מגורדת - 10 שקלים, 150 גרם קממבר - 14 שקל, 2 ניירות אפייה - 0.5 שקל ו3 כפות שמן זית - 0.5 שקל. זמן הכנה: כ-30 דקות עבודה + 30 דקות המתנה + 10 דקות אפייה.



אופן ההכנה



הכינו מראש - חממו את החלב, החמאה והמלח בסיר רחב.



כשהחמאה נמסה והחלב על סף רתיחה הוסיפו באטיות ותוך כדי ערבוב מתמיד את הסולת - אל תתנו לחלב לרתוח. ערבבו את התערובת במטרפה או בכף עץ.



המשיכו לערבב על אש בינונית קטנה - עד שמתקבלת רביכה קשה, כלומר, נפרדת מהדפנות בקלות ושומרת על צורתה בזמן עירבוב. זה ייקח 7-10 דקות שבהן יש להיזהר מחריכה.



הסירו את הסיר מהאש והוסיפו מיד פנימה את כוס פרמז'ן והחלמונים - ערבבו עד לקבלת תערובת אחידה.



רדדו את התערובת בשיטה הבאה - שפכו אותה אל נייר אפייה משומן קלות, שימו מעליה את הנייר השני גם משומן קלות. מעל הנייר הניחו תבנית גדולה עם תחתית שטוחה וליחצו בעדינות עד שהתערובת משתטחת לעובי של כסנטימטר אחד.



הסירו את הנייר העליון ותנו לתערובת להתקשות - במשך 20 דקות עד חצי שעה.



קירצו עיגולים בעזרת כוס קטנה - העבירו לתבנית אפייה משומנת קלות בשכבה אחת. ניתן להחזיק במקרר עד שלושה ימים.



כשהאורחים ליד השולחן - פזרו פרמז'ן וקממבר, ואפו 10 דקות ב-180 מעלות.



omer.cooks@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully