וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: המגמה החיובית בשווקים תימשך - לא צפויה העלאת ריבית במשק בחודשים הקרובים

יעל פולק

28.5.2009 / 9:00

"הידרדרות הכלכלה הגלובלית נמצאת במגמת בלימה"



בבנק הפועלים מקרינים הבוקר אופטימיות לגבי ההתרחשויות העתידיות בשוק המניות. "רמות המחירים הנוכחיות וההערכות כי הידרדרות הכלכלה הגלובלית נמצאת במגמת בלימה, עשויות לתמוך במגמה החיובית בשווקים", כותבים הבוקר ביחידת המחקר של בנק הפועלים. "עם זאת, גל העליות של החודשים האחרונים פותח אפשרות למימושי רווחים, כפי שנרשמו בשוק לפני מספר ימים. אך בטווח הבינוני והארוך - המגמה החיובית בשווקים תימשך".



לגבי הטווח הקצר מזהירים בפועלים כי "לאחר העליות של החודשים האחרונים, ישנה סבירות גבוהה כי בטווח הקצר ירשם דשדוש מסוים בשוק המקומי, ויתכנו אף מימושי רווחים. עם זאת, הגורמים שתומכים בשוק, ובראשם רמות המחירים הנוחות שבהן נסחרות מניות רבות, והתשואות האלטרנטיוויות הנמוכות באפיקים הסולידיים, צפויים להמשיך ולתמוך בשוק המניות בטווח הארוך יותר".



בבנק מעריכים כי מאחר ונתוני המאקרו של המשק ממשיכים להצביע על האטה, הסבירות להעלאת ריבית קרובה היא נמוכה. בבנק מסבירים כי "העלייה החזויה באינפלציה לאור העלאות המסים, שחלקן כבר נכנסו לתוקפן, הינה טכנית וחד פעמית". בנוסף לכך מזכירים בבנק כי התשואות באפיקים הסולידיים עדיין נמוכות ובעלות ארקטיוויות נמוכה בהשוואה לאפיק המנייתי.



בפועלים ממליצים לבנות פוזיציה מנייתית ארוכת טווח ולבטח את תיק המניות באמצעות אופציות תל אביב 25, אשר סטיות התקן הגלומות בהן ירדו לאחרונה לרמה של 21%.



לגבי שוק האג"ח ממליצים בפועלים לשמר את מרכיב הנזילות ולשמור על מח"מ קצר בתיק האג"ח. בפועלים ממליצים לנהל מח"מ השקעה בינוני (1.5-3 שנים) באפיק השקלי, על השקעה באיגרות חוב קונצרניות צמודות מדד לטווחים של עד 3 שנים ובדירוג גבוה, ועל אג"ח קונצרניות לטווח של עד 4 שנים תוך שמירה על פיזור בין הסקטורים השונים (תקשורת, אנרגיה, מזון, אחזקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully