וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבד גובה: הדולר נחלש ב-0.2% ונסחר בין הבנקים ברמה של 3.98

יעל פולק

28.5.2009 / 9:10

מתחילת החודש איבד המטבע האמריקאי 4%; פועלים: רמת הסיכון המבוקשת מכתיבה את הביקוש לדולר



ה ממשיך להיחלש, כשהוא מאבד הבוקר 0.2% ונסחר בין הבנקים ברמה של 3.98 שקלים. מתחילת החודש איבד המטבע האמריקאי מעל 4%, בדומה למגמה מול המטבעות המובילים. בשעה זו נסחר הדולר במגמה מעורבת לעומת ה והליש"ט.







נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, אמר השבוע כי "יש דיונים לגבי המשך המדיניות של רכישת המט"ח. זה חשוב באמצע המיתון. אנחנו לא קרובים לסוף המיתון, וחשוב שלא ניתן למטבע לעלות בזמן מיתון. אפשר להשפיע על כך", אמר פישר, בכנס של לשכת המבקרים הפנימיים ישראל. כמו כן, השבוע הודיע בנק ישראל על הותרת הריבית ללא שינוי ברמה של 0.5%.



השבוע נסחר הדולר במגמה מעורבת מול רוב המטבעות העיקריים בשוק המט"ח. בבנק הפועלים מסבירים הבוקר כי רמת הסיכון שמוכנים לקחת המשקיעים מכתיבה את רמת הביקוש לדולר כמטבע מקלט. בתחילת השבוע החזרו ירידות השערים לבורסות ברחבי העולם, על רקע נתונים כלכליים חלשים בגרמניה והמתיחות עקב ניסוי הטילים שערכה צפון קוריאה. בעקבות זאת, קטן הרצון של המשקיעים לסיכון והאטרקטיוויות של הדולר עלתה.



בהמשך השבוע, לאחר פרסום נתון מדד אמון הצרכנים בארה"ב, שהיה אופטימי מהצפוי התהפכה המגמה. בפועלים מעריכים כי השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה יושפע מהתפתחויות המסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. יחד עם זאת, בפועלים מציינים את הגורמים התומכים בהיחלשות השקל, ביניהם, הקיטון בעודף בחשבון השוטף, הפער המינורי בין הריביות של השקל והדולר ורכישות הדולרים מידי יום על ידי בנק ישראל.



בפועלים מזכירים כי בשבוע הבא יפורסמו בארה"ב נתונים כלכליים חשובים. כמות המועסקים הלא חקלאיים צפויה לרדת בחודש מאי בהיקף של 523 אלף איש, בהמשך לירידה בהיקף של 539 אלף מועסקים בחודש קודם. כמות המועסקים בייצור צפויה להצטמצם בהיקף של 150 אלף איש, לאחר ירידה בהיקף של 149 אלף איש בחודש קודם.



שיעור האבטלה צפוי לעלות בחודש מאי לרמה של 9.2%, מרמה של 8.9% בחודש קודם. השכר הממוצע לשעת עבודה צפוי לעלות בשיעור של 0.2%, לאחר עלייה בשיעור של 0.1% בחודש קודם. כמו כן יפורסם מדד מנהלי הרכש, שצפוי לעלות במקצת בחודש מאי לרמה של 42.0 נקודות, מרמה של 40.1 נקודות בחודש קודם.



המדד למגזר הלא יצרני צפוי לעלות אף הוא, לרמה של 45.0 נקודות, מרמה של 43.7 נקודות בחודש קודם. רמה מתחת ל-50 נקודות מעידה על התכווצות בפעילות הכלכלית. בנוסף יפורסם היקף ההזמנות ממפעלים, שצפוי לעלות בשיעור של 0.3% בחודש אפריל, לאחר ירידה בשיעור של 0.9% בחודש קודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully