וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל אובמה שוקל להעניק לפדרל ריזרב את הפיקוח על הסיכונים בוול סטריט

רויטרס

28.5.2009 / 9:12

השינויים במערך הרגולציה שמתכנן ממשל אובמה למגזר הפיננסים יכללו גם הענקת האחראיות לפירוק בנקים ל-FDIC



ממשל אובמה שוקל תוכנית אשר תעניק לפדרל ריזרב את האחראיות לפקח על הסיכונים המערכתיים הנלקחים בוול סטריט, ותעניק לתאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות (FDIC) את האחראיות לפרק בנקים ששמטו חובותיהם - כך אמרו מקורות המקורב לממשל לרויטרס.



התוכנית, אותה בוחנים בימים אלה מקבלי ההחלטות במסגרת הרצון לערוך שינוי כולל במערך הרגולציה למגזר הפיננסים בארה"ב, עשויה להתפרסם ב-8 ביוני לכל המוקדם, לפי המקורות.



שר האוצר האמריקאי טימותי גייתנר אמר כי ממשל ארה"ב יפרסם תוכנית כוללת לשינוי מערך ברגולציה באמצע חודש יוני. 8 ביוני יהיה יום לאחר שנשיא ארה"ב ברק אובמה יחזור לארה"ב, לאחר שיבקר בערב הסעודית, מצרים, גרמניה וצרפת.



דוברת הבית הלבן ג'ן פסאקי אמרה כי הממשל עדיין לא הגיע להחלטה סופית בנוגע לשינויים במערך הרגולציה למגזר הפיננסים בארה"ב. "בכירי הבית הלבן ומשרד האוצר עובדים בשיתוף פעולה עם הקונגרס על השלבים הסופיים של התוכנית, אבל עדיין אין הצעה סופית, והודעה בנוגע להצעה שכזו לא תתקבל בשבועיים הקרובים", אמרה פסאקי.



המקורות אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הממשל האמריקאי מעוניין שגוף המגן על טובת הצרכנים יפקח על מוצרים פיננסים, כמו כרטיסי אשראי ומוצרי הקשורים למשכנתאות. ניירות ערך לא יפוקחו על ידי אותו הגוף.



התוכנית לשינוי מערך הרגולציה במגזר הפיננסים בארה"ב עשויה גם להביא ליצירתו של גוף אשר יגן על המשקיעים ויושר השוק, אשר עשוי להיות ממוזג עם הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) והרשות לפיקוח על חוזי הסחורות (CFTC).



בנוסף ינסה ממשל אובמה למנוע מבנקים לבחור את הרגולטור של עצמם על ידי יצירת גוף שיהיה אחראי על הרגולציה של מרבית מוסדות הבנקאות והביטוח. כיום יכולים מוסדות פיננסים רבים לבחור את הגוף המפקח עליהם מבין ארבעה רגולטורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully