וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדן אן.וי מציגה מעבר להפסד של 18 מיליון יורו ברבעון הראשון של 2009

יעל פולק

28.5.2009 / 10:57

מתחילת השנה זינקה מניית החברה ב-71.5%



חברת ההחזקות קרדן אן.וי, שבשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור, מסכמת את הרבעון הראשון של 2009 עם צמיחה בהכנסות, בעקבות מסירת דירות בפרויקטי נדל"ן ברחבי העולם. אך גידול בהוצאות ושחיקה בשווי הנדל"ן הובילו את החברה לעבור להפסד של 18 מיליון יורו - לעומת רווח נקי של 13 מיליון יורו ברבעון המקביל.



הכנסות החברה צמחו ב-77% והסתכמו ב-169 מיליון יורו. את הגידול המשמעותי להכנסות תרם תחום המכירות והשירותים - בעקבות מסירת דירות בפרויקטים ברומניה, סרביה, פולין, הונגריה וסין ניתן היה להכיר בהכנסות ממכירת הדירות. בתחום הפעילות הבנקאית נרשמה ירידה בהכנסות, בעקבות גידול בהפרשה לחובות מסופקים בבנקים ברוסיה ובאוקראינה בעקבות משבר האשראי.



בשורה התחתונה מציגה החברה הפסד של 18 מיליון יורו המיוחס לבעלי המניות בחברה, לעומת רווח של 13 מיליון יורו ברבעון המקביל. את התרומה הרבה ביותר להפסד גרר מגזר השירותים הבנקאיים שהוביל להפסד של 14 מיליון יורו ברבעון הראשון של 2009, לעומת הפסד של 2 מיליון יורו ברבעון המקביל. מגזר הנדל"ן הוביל להפסד של 2 מיליון יורו ברבעון האחרון, ומגזר עסקי הביטוח והפנסיה הוביל להפסד של 3 מיליון יורו ברבעון הראשון של 2009.







קרדן אן.וי היא חברת החזקות הפועלת במספר מגזרי פעילות - מגזר הנדל"ן, מגזר השירותים הפיננסים, מגזר התשתיות, מגזר מכירת רכב ומגזר הליסינג. עיקר פעילותה של הקבוצה במגזר הנדל"ן ובמגזרי התשתיות ומלוא פעילותה במגזרי השירותים הפיננסים מתבצעות בחו"ל. פעילות החברה במגזר מכירת הרכב והליסינג, במגזר התקשורת וחלק מפעילותה במגזר הנדל"ן מתבצעות בישראל ומרוכזת תחת קרדן ישראל. מתחילת השנה זינקה מניית החברה ב-71.5%, לאחר שאיבדה 70 ב-12 החודשים האחרונים.



החברה מציגה תזרים מזומנים שלילי בהיקף של 18 מיליון יורו ברבעון הראשון של 2009, לעומת תזרים מזומנים שלילי בהיקף של 51 מיליון יורו ברבעון המקביל. בדו"חותיה מתייחסת החברה להשפעת המשבר הכלכלי הגלובלי על פעילותה: "להתפתחויות ולזעזועים בשוק, עלולות להיות השפעות שליליות משמעותיות ומתמשכות על התוצאות העסקיות של הקבוצה ושל חברות המוחזקות על ידה, על נזילותן וכן להרעה בפרמטרים העסקיים והתפעוליים של הקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully