וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסיף מציגה הפסד של 30 מיליון שקל ברבעון ה-1; רואי החשבון מפנים את תשומת הלב להתחייבויות החברה

יעל פולק

28.5.2009 / 11:40

ההפסד התפעולי הצטמצמם והסתכם ב-417 אלף שקל ברבעון



בפתח הדו"חות הכספיים של אוסיף השקעות מפנים רואי החשבון של החברה את תשומת הלב לאי יכולתה של החברה לפרוע את קרן איגרות החוב מסדרה ד' בהיקף של כ-85 מיליון שקל, שהיו אמורים להיות משולמים ב-20 ביוני. בנוסף לכך, על החברה לפרוע במארס 2010 הלוואה בהיקף של כ-300 מיליון שקל מבנק וכמו כן, לחברה בת של החברה הפועלת בתחום הבניה והתשתיות ושהחברה עברה להתחייבויותיה - קיים גירעון זמני בתזרימי המזומנים בחודשים הקרובים.



הנהלת החברה סבורה אמנם כי ביכולתה לעמוד בכל תוכניותיה ליצירת מקורות מימון והגעה להסדר עם מחזיקי איגרות החוב בדרך שתאפשר את פרעון התחייבויותיה וגישור על הגרעון הזמני בתזרימי המזומנים, אך נראה שרבעון לא קל עבר על החברה, שבשליטת חברת ישרס של שלמה אייזנברג.



הכנסות החברה צמחו ברבעון הראשון של 2009 ב-51% והסתכמו ב-133 מיליןו שקל. עיקר ההכנסות נבעו מהכרה בהכנסות מהקמת בניינים למכירה (בשל מסירת הדירות בפרויקט אביב באלתרמן ובמגדל משה אביב).



הוצאות החברה צמחו אף הן, והסתכמו ב-125 מיליון שקל, גידול של 14%. החברה הצליחה לשפר את הרווחיות התפעולית, ולהציג הפסד תפעולי בהיקף של 417 אלף שקל, לעומת הפסד תפעולי בהיקף של 32 מיליון שקל ברבעון המקביל.



בשורה התחתונה מציגה החברה הפסד של 33 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות בחברה, לעומת הפסד של 30 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחברה מסבירים כי ההפסד נגרם בעיקרו מהפסדים בחברת ארנסון, מפעילותה הקבלנית וממימוש רכוש קבוע, משערוך שלילי של פרויקט רחובות בחברת עוגן ומהוצאות המימון בחברה.



החברה הציגה תזרים מזומנים שלילי בהיקף של 2.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009, לעומת תזרים מזומנים שלילי בהיקף של 12.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. מתחילת השנה התחזקה מניית אוסיף ב-90%.



בנובמבר 2008 אישר בית המשפט המחוזי בתל אביב את מכירת מניות אוסיף לקבוצת ישרס שבשליטת אייזנברג. בית המשפט דחה את טענותיו של גאידמק בבקשתו שלא לאשר את מכירת מניות אוסיף לישרס, שרכשה מניות אוסיף בתמורה ל-135 מיליון שקל. מדובר במניות אוסיף ששועבדו לבנק מזרחי טפחות עקב חוב של גאידמק בהיקף של 100 מיליון שקל לבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully