וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים

28.5.2009 / 23:08

פשיטת הרגל הצפויה של ג'נרל מוטורס דחפה את וול סטריט לעליות. מדד הנאסד"ק עלה ב-1.2%, מדד הדאו ג'ונס רשם עלייה זהה

התגברות ההערכות כי ענקית הרכב האמריקאית, ג'נרל מוטורס, תבקש הגנה מפני נושיה ביום שני הקרוב, העלתה את האופטימיות בקרב המשקיעים בוול סטריט. המסחר, שהתנהל באופן תנודתי במהלך רוב שעות היום, ננעל בעליות שערים.

נאסד"ק עלה ב-1.2% לרמה של 1,751 נקודות, דאו ג’ונס הוסיף 1.2% לרמה של 8,403 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-1.5% לרמה של 906 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים, והתשואה עליהן ירדה ב-0.023% לרמה של 3.67%.

בזירת המקרו: מספר ההזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב עלה בחודש אפריל, סימן לכך שההאטה בהוצאות במדינה עשויה להגיע לסיומה. מספר ההזמנות החדשות למוצרים בני קיימא עלה ב-1.9% באפריל לעומת החודש המקביל ב-2008, כך דיווח משרד המסחר האמריקאי. זוהי העלייה הגדולה בהזמנות מאז חודש דצמבר 2007. הנתון הנוגע לחודש מארס תוקן לירידה של 2.1%, לעומת הערכות קודמות לירידה של 0.8% בהזמנות.

מספר דורשי העבודה בשבוע שעבר הסתכם ב-626 אלף איש - נמוך מהערכות האנליסטים שצפו כ-628 אלף דורשי עבודה. מכירות הבתים בארה"ב רשמו עלייה של 0.3% במהלך חודש אפריל - נמוך מתחזיות האנליסטים בוול סטריט. בהשוואה לשנה שעברה נרשמה ירידה של 34% במכירות.

הנשיא אובמה התייחס אמש למצבה של הכלכלה ואמר כי "כשאנחנו בוחנים את מצב הכלכלה כעת, אני חושב שאפשר להגיד בביטחון שהצלחנו להתרחק מהסכנה, שכעת ישנה סוג של רגיעה שלא היתה קודם לכן". אובמה אמר את הדברים באירוע לגיוס כספים עבור המפלגה הדמוקרטית בארה"ב. אובמה לקח לעצמו את הקרדיט על השיפור במצב הכלכלה, ואמר כי הממשל החדש שלו השיג הרבה בארבעה חודשים, ואולי אפילו יותר ממה שהשיג ממשלו של פרנקלין רוזוולט בשנות ה-30 של המאה שעברה.

בימים אלו בוחן ממשל אובמה תוכנית אשר תעניק לפדרל ריזרב את האחראיות לפקח על הסיכונים המערכתיים הנלקחים בוול סטריט, ותעניק לתאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות (FDIC) את האחריות לפרק בנקים ששמטו חובותיהם. התוכנית, אותה בוחנים בימים אלה מקבלי ההחלטות במסגרת הרצון לערוך שינוי כולל במערך הרגולציה למגזר הפיננסים בארה"ב, עשויה להתפרסם ב-8 ביוני לכל המוקדם.

GM פושטת רגל

מנכ"לית יאהו, קרול בארץ, אמרה אתמול כי היא פתוחה לדיונים על רכישת החברה על ידי מיקרוסופט, אם תנאי העסקה יהיו מתאימים. לדבריה, "אם החברה תציע הרבה כסף והטכנולוגיה הנכונה תהיה מעורבת, נבצע את העסקה, ודאי". הצעתה האחרונה של מיקרוסופט לרכישת יאהו, מפברואר 2008, עמדה על 45 מיליארד דולר. בארץ לקחה את המושכות על ניהול החברה לאחר שהמייסד ג'רי יאנג התפטר על רקע הביקורת שהופנתה לעברו עם כשלון העסקה עם מיקרוסופט. כאשר נכנסה לתפקיד בחודש ינואר, אנליסטים אמרו כי אין זה סביר שבארץ, לשעבר יו"ר ומנכ"לית AutoDesk, הייתה לוקחת על עצמה את המשרה רק כדי למכור את החברה למיקרוסופט.

מנייתה של ענקית הרכב האמריקאית ג’נרל מוטורס (GM) ירדה ב-2.6% במסחר בוול סטריט, לאחר שיצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב הודיעה כי הגישה ביחד הממשל הצעת משופרת לבעלי האג"ח של החברה בסך 27 מיליארד דולר. ההצעה החדשה נועדה לסלול את הדרך לכניסת החברה להליכי פשיטת רגל מקוצרים. על פי ההערכות, תכריז החברה על פשיטת רגל ביום שני הקרוב.

במסגרת ההצעה, אשר לדברי GM זוכה לתמיכתם של נושים המחזיקים בכ-20% מהאג"ח של החברה, בעלי אג"ח ימירו את חובות החברה ב-10% ממניותיה GM לאחר השלמת הארגון מחדש שלה, ויקבלו אופציות לרכישת 15% נוספים ממניותיה. לפי מסמכים שהגישה החברה לרשות ני"ע בארה"ב (SEC), בתמורה לשיפור הצעת GM, יסכימו הנושים לתמוך במכירת נכסי GM לחברה חדשה במסגרת הליכי פשיטת רגל מזורזים.

מניית סנדיסק נחלשה ב-2.2% לאחר שאמש זינקה ביותר מ-14% במסחר בוול סטריט אחרי שיצרנית כרטיסי הפלאש הודיעה על הארכת הסכם רישוי פטנטים עם חברת סמסונג אלקטרוניקס הדרום קוריאנית למשך שבע שנים נוספות, אם כי בשיעור תמלוגים נמוך יותר, אך הובטח לסנדיסק נתח קבוע מייצור השבבים של סמסונג. בדיווח לבורסת סיאול, ציינה סמסונג כי למרות שלא ניתן לחשוף חלק מפרטי ההסכם עם סנדיסק, שיעור התמלוגים בהסכם החדש - אשר ייכנס לתוקף ב-14 באוגוסט - נמוך במחצית מרמתו בהסכם הנוכחי.

עם המניות הישראליות שבלטו במסחר: אורבוטק עלתה ב-6%; נייס השילה 1.3%; DSPG התחזקה 4.6%; טאואר ירדה ב-3.8%; אלווריון נחלשה ב-3.7%; רדויז'ן הוסיפה 4.9%.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully