וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לבעלי הבית: סטארבקס מבקשת הנחה של 25% בשכירות סניפיה עקב נפילה בהכנסות

סוכנויות הידיעות

31.5.2009 / 9:39

סטארבקס החלה כבר בינואר לבקש הנחה בשכירות, כחלק ממאמציה לקצץ עלויותיה ברחבי העולם



סטארבקס, רשת בתי הקפה הגדולה בעולם, דוחקת בבעלי המבנים של הסניפים אותם היא שוכרת להוריד את השכירות בכ-25%. סטארבקס מקווה לנצל את הירידה בשוק הנדל"ן בארה"ב כדי לקצץ בעלויותיה, לפי בלומברג.



פיית' הופ קונסולו, יו"ר חטיבת השכירות, השיווק והמכירות של חברת הנדל"ן פרודנשל דאגלאס אלימאן המליצה לבעלי המבנים לעבוד בשיתוף פעולה עם סטארבקס, לאחר שרשת בתי הקפה ביקשה הנחה של 20%-25% בתשלומי השכירות. מכתבים נשלחו לחברות אחרות המייצגות בעלי מבנים אחרים בהם שוכרת סטארבקס שטחים לסניפיה.



"בסביבה הכלכלית הנוכחית, מה שאנחנו רואים זה בעלי מבנים וקמעוניות שחייבים לעבוד אחד עם השני כדי לעבוד את המשבר", אמרה קונסולו בשיחה עם בלומברג, והוסיפה: "אנחנו מדברים הרבה על הצורך לעבוד עם הקמעונית כדי לשמור עליה כלקוחה של המשכיר".



סטארבקס החלה כבר בינואר לבקש הנחה בשכירות, כחלק ממאמציה לקצץ עלויותיה ברחבי העולם, כך אמרה דוברת החברה טארה דארו. באותו החודש דיווחה סטארבקס על סגירתם של 300 סניפים עד לסוף השנה ופיטוריהם של 6,700 עובדים, לאחר שרווחיה צנחו ב-69%.



סטארבקס מעוניינת לקצץ בהוצאותיה, והצליחה להוריד עלויותיה ב-195 מיליון דולר במהלך מחצית השנה הראשונה של שנת הכספים 2009. באפריל הודיעה כי היא בדרכה לקצץ 550 מיליון דולר בשנת הכספים שתסתיים בספטמבר.



בקשת הורדת השכירות נוגעת ל-7,035 סניפי החברה בארה"ב נכון ל-29 במארס. הבקשה לא כוללת 4,400 סניפים בנמלי התעופה בארה"ב, סניפים הממוקמים במרכולים וסניפים המופעלים בזיכיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully