וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: כניסה לפוזיציית קניות של הצמד אירו-דולר יכולה להיות אידיאלית כעת

TheMarker

31.5.2009 / 10:00

לפי האנליסטים, הדולר עשוי לפגוש את רמות ההתנגדות ב-1.4050 אירו בטווח המיידי; הזהב יחצה בנקל את מחסום ה-1000 דולר, בטווח הבינוני



הפחד של משקיעים רבים מהורדת הדירוג של ארה"ב כנראה התפוגג לעת עתה, בעוד שהבנק המרכזי באירופה רמז כי הוא עלול לחתוך את הריבית בגוש האירו אם המצב הכלכלי ביבשת לא ישתפר בזמן הקרוב. האנליסטים מאמינים שבמצב כזה, הדולר עשוי כבר לפגוש את רמות ההתנגדות ב-1.4050 בטווח המיידי, וייתכן שכעת כניסה לפוזיציית קניות של הצמד אירו-דולר יכולה להיות אידיאלית.



הפאונד כבר הצליח להתחזק, לראשונה מזה 7 חודשים, לרמת ה-1.60 דולר. זאת, לאור ציפיות לשיפור המצב בכלכלה הבריטית, ואם הנתונים החיוביים אכן ימשיכו לזרום לשווקים בימים הקרובים, הצמד עשוי לפגוש את 1.6180 בעוד זמן לא רב בכלל.



הדולר שב ונחלש מול השקל, לאחר שהוסיף 1% לערכו. המטבע האמריקאי איבד 0.2% ושערו היציג נקבע על 3.992 שקל, בעוד האירו נחלש ב-0.09% ושערו היציג נקבע על 5.5469 שקל.



החוזים העתידיים על הנפט למסירה בחודש יולי הגיעו לשיא של 7 חודשים, כשנסחרו מעל ל-63 דולר לחבית. עליית מחיר הנפט באה על רקע ההערכות להתאוששות של הכלכלה העולמית והעלייה בביקוש לזהב השחור. שר הנפט של ערב הסעודית, עלי נעימי, הצהיר כי אירגון אופ"ק אינו צפוי להוריד את התפוקה פעם נוספת, בשל התאוששות המחיר והעלייה הצפויה בביקושים.



נעימי ציין כי ירידה חדה בהשקעות לקידוחי נפט עלולה להוביל לזינוק במחיר הנפט, אל מעבר ל-150 דולר לחבית בשלוש השנים הקרובות. מנהל האנרגיה של הממשל האמריקני העריך כי צריכת הנפט העולמית תעלה ב-2015 ל-91 מיליון חביות נפט ביום, וב-2030 תגיע ל-107 מיליון חביות ביום. ביום חמישי יתכנסו ראשי אופ"ק בוינה, והאנליסטים צופים כי הארגון יחליט על הותרת תפוקת הנפט של הארגון ללא שינוי.



המתכת היקרה נצצה אמש, לאחר שהשווקים הפגינו חולשה לא קטנה בעוד שהדולר מתחזק. זהב ספוט נסחר אמש סביב 954.20 דולר ובמהלך יום המסחר הגיע לרמות של 951 דולר. אנליסטים מובילים מציינים את חולשת המניות המובילות, דו"ח הצרכנים בארה"ב נראה טוב מתמיד ומאותת על סימנים עתידים חיובים והתחזקות המטבע האמריקני - הם הגורמים המרכזיים לעליית קרנו של הזהב.



באופן מסורתי, מחירי הזהב והשטר הירוק הולכים במגמה דומה, אולם הציפייה כעת בשווקים היא לעליית האינפלציה בארה"ב, ובעקבות כך גם לעליית מחירי המתכת היקרה. לעת עתה, השיפור בכלכלת ארה"ב עדיין לא התרחש ויש להיזהר מתיקונים טכניים למטה של הזהב. בטווח הבינוני, ההערכה היא שהזהב יחצה בנקל את מחסום 1000 דולר.



את הסקירה כתב ארז פריש, אנליסט בכיר בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully