וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: "דו"חות אפריקה ישראל שפורסמו היום הינם מאכזבים, ויש נקודות רבות המעוררות דאגה"

נועה פרייס

31.5.2009 / 15:38

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים: "הרווח נובע מיישום תקני חשבונאות לגבי שערוך נכסים, אבל האתגרים בצד תזרים המזומנים עדיין כאן ובמלוא עוצמתם"



"דו"חות אפריקה ישראל שפורסמו היום הינם מאכזבים, ויש נקודות רבות המעוררות דאגה", כך אומר יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים. לטענת בן זאב, "הרווח נובע מיישום תקני חשבונאות לגבי שערוך נכסים, אבל האתגרים בצד תזרים המזומנים עדיין כאן ובמלוא עוצמתם".



החברה הציגה רווח נקי של 647 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009, ולטענת בן זאב מדובר ברווח נמוך כאשר בוחנים את מקורות הרווח וביחס לציפיות המוקדמות.



בכלל פיננסים אומרים גם כי "אפשר היה לצפות שלאחר הפחתות העתק ב-2008 לא יהיו עוד הפחתות, ובכל זאת היינו עדים להפחתת שווי של כ-360 מיליון שקל, הכוללת נכסים בארה"ב לצד הפחתות במוסקבה".



בכלל פיננסים אומרים כי יש לשים לב לגירעון בהון של אפי ארה"ב, בסך 116 מיליון דולר. הגירעון גדל ביחס לסוף 2008 (60 מיליון דולר) בגלל המשך ההרעה במצב נכסי החברה, והעובדה שטרם הושג הסכם להקטנת האשראי.



"האתגרים עדיין חיים ובועטים"



בן זאב מציין כי יתרת המזומנים עלתה במעט, מכ-72 מיליון שקל בסוף חודש מארס לכ-167 מיליון שקל. לפני חודשיים העריכו כי בידי החברה יהיו כ-1.1 מיליארד שקל, ונראה שהחברה נוקטת כעת עמדה שמרנית יותר.



בחודשיים האחרונים החברה ביצעה מהלכים משמעותיים בחברה הבת, אפריקה נכסים, אשר השלמתם תביא לתזרים מזומנים משמעותי של כ-1 מיליארד שקל לאפריקה ישראל, מציין בן זאב. "עם זאת, בשאלת מימוש הנכסים בחברה האם - נראה כי האתגרים עדיין חיים ובועטים", מוסיף בן זאב.



בכלל פיננסים אומרים כי "לראשונה החברה מוסיפה תחזית מעבר לשנת 2010. תחזית זו מעוררת סימני שאלה חדשים. בעוד שצד השימושים מצביע על צרכי מזומנים של כ-784 מיליון שקל, צד המקורות נשאר עלום בשלב זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully